#61 2009-04-27 10:05:12

Paint
Medlem
Från: Salem
Registrerad: 2006-08-10
Hundar/kennel:
KENZO - Sherae Takeda Ninja (00-13). MILOU - Ekevär's Ichigo (2010). OLIVER - Ekevär's I Want It All (2014)

Re: Sherae Takeda Ninja "Kenzo"

Ylis skrev:

Den där bilden bara lyser kärlek. big_smile

Ja, han var så fin smile Och precis som Helena skrev så är det nästan 9 år sedan bilden togs och jag träffade inte Morty mer än ett fåtal gånger efteråt. ÄNDÅ minns jag honom så väl. Han var verkligen en sån hund som lämnade ett stort avtryck efter sig. paw
Kanske snappade Kenzo upp hans vibbar och det är därför han själv är så cool och lugn? winktongue

/Malin

Allt mitt är mitt, allt ditt är också mitt och bara för att jag inte vill ha det, betyder det inte att du kan få det. - Yassi.

#62 2009-04-27 19:07:23

Helene
Administratör
Registrerad: 2006-06-12
Hundar/kennel:
KENNEL HONTO-NO
Webbsida

Ja den där Morty... saknar fortfarande honom fast det var så många år sedan. Han var just så rar och gullig som på bilden med Malin men ändå så maskulin, värdig och cool. heart heart heart

Klart att Kenzo lärde sig allt av honom wink big_smile

Mvh / Helene

- 30 år med shiba -
Medlem i bl.a. Svenska och Norska kennelklubben, Norska shibaklubben och NIPPO (japan).

#63 2009-07-01 14:12:08

Gunilla
Medlem
Från: Stockholm
Registrerad: 2006-09-04
Hundar/kennel:
Honto no Gogo

Jag måste fråga om det är Kenzo som är den flygande shiban på omslaget till senaste versionen av Eva Bodfälts bok "kontaktkontraktet"? Fotona till boken tror jag är av Eivor Rasehorn, som ju har fotat Kenzo.
Gunilla (Gogos matte)

#64 2009-07-01 15:20:13

Paint
Medlem
Hundar/kennel:
KENZO - Sherae Takeda Ninja (00-13). MILOU - Ekevär's Ichigo (2010). OLIVER - Ekevär's I Want It All (2014)

Gunilla skrev:

Jag måste fråga om det är Kenzo som är den flygande shiban på omslaget till senaste versionen av Eva Bodfälts bok "kontaktkontraktet"? Fotona till boken tror jag är av Eivor Rasehorn, som ju har fotat Kenzo.
Gunilla (Gogos matte)

Nope, det är inte Kenzo, vet inte vem det är faktiskt smile
Om jag inte minns helt fel så är fotografen till den här versionen Åsa Lindholm och alltså inte Rasehorn. Har sett flera bilder förr från Lindholm och hon är väldigt duktig som hundfotograf smile

Senast redigerat av Paint (2009-07-01 15:21:09)

/Malin

Allt mitt är mitt, allt ditt är också mitt och bara för att jag inte vill ha det, betyder det inte att du kan få det. - Yassi.

#65 2009-07-01 19:14:00

Gunilla
Medlem
Från: Stockholm
Registrerad: 2006-09-04
Hundar/kennel:
Honto no Gogo

Synd. Då kan jag inte skryta med att min hunds pappa är på omslaget.
Gunilla

#66 2009-07-01 21:16:25

Helena
Medlem
Registrerad: 2006-07-18
Hundar/kennel:
Ekevär's kennel
Webbsida

Fast det är han ju!! På stora boken om att skaffa och leva med hund!
Finns bland boktipsen för övrigt!

Senast redigerat av Helena (2009-07-01 21:17:34)

Hälsningar Helena

#67 2009-07-01 21:24:29

Paint
Medlem
Hundar/kennel:

Ja nog figurerar han i en del böcker min lilla Kenzo!

I början av sommarn var jag på besök nere i Västervik (småland) och skulle handla lite matvaror på Coop.
Precis innanför dörrarna var det utförsäljning på en massa böcker och som den bokmal jag är var jag ju tvungen att kolla igenom utbudet.
Och helt plötsligt möts jag av två ögon som ser fruktansvärt bekanta ut, jodå(!) där låg det en bok men min Kenzo på omslaget och jag höll glatt upp den framför sambon och utbrast "Titta min bebis! big_smile "
Sambon skakade lite på huvudet, himlade med ögonen och begav sig snabbt mot mejeriprodukterna... blush

Senast redigerat av Paint (2009-07-01 21:24:44)

/Malin

#68 2009-07-02 09:16:45

Arb.gunilla
Medlem
Registrerad: 2007-11-27

Helena skrev:

Fast det är han ju!! På stora boken om att skaffa och leva med hund!
Finns bland boktipsen för övrigt!

Jamen den boken har jag ju smile. Då kan jag känna mig lite mallig trots allt! Jag tittar på bilderna av Kenzo här i tråden och ser att han och min Gogo är bra lika.
Gunilla

#69 2009-07-02 12:20:24

Paint
Medlem
Hundar/kennel:

Gunilla skrev:

Jamen den boken har jag ju . Då kan jag känna mig lite mallig trots allt! Jag tittar på bilderna av Kenzo här i tråden och ser att han och min Gogo är bra lika.
Gunilla

Ja många av Kenzos valpar har fått mycket utseende ifrån honom som syns tydligt. När vi hade kullar mellan honom och Yassi så var det alltid tre "Kenzovalpar" och en "Yassivalp" tongue smile

/Malin

#70 2009-07-08 08:07:08

Helena
Medlem
Registrerad: 2006-07-18
Hundar/kennel:
Ekevär's kennel
Webbsida

Kenzo bor hos oss nu när hans husse och matte är på semester. Geisha är överlycklig! Kenzo är en "nattvandrare" och varje gång han tar ett varv studsar Geisha upp och tror att de ska leka. Kenzo är inte så leksugen 03.30 kan jag meddela!
Men nu ligger de på altan bredvid varandra och solar efter ha varit på promenad.
I går hade jag två besök av människor som vill bli shiba-ägare i framtiden. Kenzo låter sig klappas och beundras sedan går han. Han kan verkligen visa vad som menas med stolthet, värdighet, vänlighet och integritet!!

Hälsningar Helena

#71 2009-07-29 19:22:50

Paint
Medlem
Hundar/kennel:

Idag har Kenzo och jag vart ute på brukshundklubben och tränat lite inför utställningen, men så har vi även provat på rallylydnad!
Vad roligt det var! Kenzo fatta galoppen direkt och ansiktet sken som en sol!
Så det ska vi nog försöka oss på en kurs med så här på äldre dar. Kenzo är ju 9½ nu men väl ute på lydnadsplan är han som 3 år igen. Verkligen härligt att se smile

/Malin

#72 2009-07-30 08:09:42

LadyFrost
Medlem
Från: Linköping
Registrerad: 2006-05-21
Hundar/kennel:
Stämmlocks Izumi Go Akiko [Zumi] Tanspots Novums Norbert Novize [Norrie] (heeler)
Webbsida

Här är en till som ska gå rallylydnadskurs - fast Fröken Hopplös (nåja, Zumi) har ju förstås börjat löpa så hon får stanna hemma första gångerna roll

My beloved monster and me

#73 2009-08-06 20:47:47

Paint
Medlem
Hundar/kennel:

Nu är vi anmälda till en rallylydnadskurs! Fast det gick på en dryga 1000 lapp neutral Och eventuellt måste det betalas en medlemsavgift också...

MEN, det ska bli superroligt att få gå kurs igen med min lilla Kenzo, han har sån arbetsvilja och brukade älska lydnadskurserna vi jämt sprang på förr i tiden! (usch vad gammal jag känner mig när jag skriver sådär blush )

De gånger vi är ute på klubben och tränar så ser man hur hela ansiktet blir till ett stort flin. Så även om det inte blir mer än bara kurser så känns det sååå värt det smile

/Malin

#74 2009-08-07 05:46:51

Lena
Administratör
Från: Sturefors
Registrerad: 2006-07-09
Hundar/kennel:
**SUTAMUROKU** ♥Pärlan Boy Mimi Darina Lisa♥
Webbsida

Å! lyckliga ni! Det är så himla kul med Rally! smile

Här blir det bara en välbehövlig unghundskurs - hoppas jag, ifall nu instruktören kommer ihåg att jag anmält mig! smile - det var ju ett tag sen.

Lena

Följ oss på tass tass Sutamurokus blogg tass tass

#75 2009-08-12 16:17:53

Paint
Medlem
Hundar/kennel:

Kenzo har fått ett problem! roll

Det är nämligen så att en av hans favoritplatser är i en fåtölj som står invid fönstret, från den kan han hänga sig över ryggstödet och titta ut på allt som händer.

MEN, nu har en gigantisk spindel flyttat in på utsidan av fönstret och byggt sig ett bo tvärsöver hela rutan. yikes Kenzo är fascinerad och arg på samma gång och tittar på sin fega matte som absolut inte vill ha något med den där spindeln att göra... blush

/Malin

#76 2009-08-12 20:31:08

Helene Lundin
Medlem
Registrerad: 2006-07-14
Hundar/kennel:
Stämmlocks Dikusha *Ester* ,Stämmlocks Etsuo *Noppe* & Stämmlocks Jun'Ichi-Taizan *Nisse*.

Paint skrev:

Kenzo har fått ett problem! roll

Det är nämligen så att en av hans favoritplatser är i en fåtölj som står invid fönstret, från den kan han hänga sig över ryggstödet och titta ut på allt som händer.

MEN, nu har en gigantisk spindel flyttat in på utsidan av fönstret och byggt sig ett bo tvärsöver hela rutan. yikes Kenzo är fascinerad och arg på samma gång och tittar på sin fega matte som absolut inte vill ha något med den där spindeln att göra... blush

lol lol lol  härlig kille, håller med matte det är fruktansvärt äckligt med dessa kryp yikes

Mvh
Helene L, Ester, Etsuo & Nisse.

#77 2009-08-27 14:10:01

Paint
Medlem
Hundar/kennel:

Åh idag är jag spänd och förväntansfull, något som Kenzo ganska snabbt plockade upp och nu därför vägrar lämna min sida. Han tittar på mig med sitt söta ansikte som nu också antagit en spänd min.

Vad ska hända?
Vi ska börja på vår kurs i rallylydnad idag!! big_smile Som jag har längtat!

http://www.shibainfo.com/forum/gallery.php?pid=2381

Foto av Eivor Rasehorn.

/Malin

#78 2009-08-28 10:53:46

Paint
Medlem
Hundar/kennel:

Nu har vi varit på rallylydnad! Det var verkligen jätteskojigt och Kenzo var så duktig! Men det där med att snurra runt i cirklar och halvcirklar tyckte han var lite överskattat, nej då kunde lika gärna matte snurra medan han tittade på.. roll

/Malin

#79 2009-08-28 14:21:49

Lena
Administratör
Hundar/kennel:
Webbsida

Paint skrev:

Nu har vi varit på rallylydnad! Det var verkligen jätteskojigt och Kenzo var så duktig! Men det där med att snurra runt i cirklar och halvcirklar tyckte han var lite överskattat, nej då kunde lika gärna matte snurra medan han tittade på.. roll

lol

- snart har han tränat upp dig till en perfekt rally-lydnads-hund!

Lena

#80 2009-08-31 13:39:09

Paint
Medlem
Hundar/kennel:

Lena skrev:
- snart har han tränat upp dig till en perfekt rally-lydnads-hund!

Haha, ja jag är rädd för att det kommer bli så tongue
Ett annat problem vi har är att han passgår så himla lätt så vi tappar tempo! Dessa hanhundar... roll
Men det är bara att öva, öva och öva!

Senast redigerat av Paint (2009-08-31 13:39:34)

/Malin

#81 2009-09-15 10:26:21

Paint
Medlem
Hundar/kennel:

Stackars Kenzo har det inte lätt! Alla de söta grannflickorna löper/höglöper. yikes

Tre av dom bor i samma port som oss, så det är snabba ryck som gäller mellan ytterdörren och portdörren för annars sätts ett himla ylande igång i trapphuset, tror inte grannarna uppskattar detta! whistle

Idag träffade vi dom ute och nu är det schäfertiken Bella som är mest intressant och Kenzo fjäskar så gott han kan. tops
Men nu har det dessutom resulterat i att han går och tjuter ledsamt för sig själv under hela promenaden och även när vi kommer hem igen.
Det ser lite lustigt ut när han går med svansen slokad och liksom huttrar fram ett "ååh, stackars mig sad ".. han som annars brukar vara så mån om att visa stolthet och värdighet.. fox roll

/Malin

#82 2009-09-20 09:40:49

Helene Lundin
Medlem
Registrerad: 2006-07-14
Hundar/kennel:
Stämmlocks Dikusha *Ester* ,Stämmlocks Etsuo *Noppe* & Stämmlocks Jun'Ichi-Taizan *Nisse*.

Stackars Kenzo (och matte), dom har det inte lätt dessa stackars hanhundar när det löps överallt roll

Mvh
Helene L

#83 2009-11-18 12:34:02

Paint
Medlem
Hundar/kennel:

Kenzo blev igårkväll utsatt för Furminatorn för första gången! Och matte äääälskar denna lilla manick! star

Kenzo var dock lite mer tveksam då han fick stötar av den vid ett fåtal gånger mad
Men det fick vi bukt på och då gick det hur bra som helst.. fast han vill ju helst ligga på rygg medan vi borstar och kammar så det gäller att få in rätt teknik lol

/Malin

#84 2009-11-18 18:28:35

Lena
Administratör
Hundar/kennel:
Webbsida

Paint skrev:

Kenzo blev igårkväll utsatt för Furminatorn för första gången! Och matte äääälskar denna lilla manick! star

En helt utmärkt uppfinning, eller hur...? När mina valpar flyttat ska jag ta en ordentlig omgång med alla hundarna - alla mina är i fällning, mer eller mindre.

Lena

#85 2009-12-17 00:08:07

Paint
Medlem
Hundar/kennel:

Kenzo har blivit en liten "matte-gris" på senaste tiden... att sova på mattes kläder, på mattes sida av sängen, är bland det bästa.. blush

http://shibainfo.com/forum/img/gallery/65_1261007913.jpg

Vi har haft ett riktigt busväder de senaste dagarna med drivor av snö och mycket blåst.. då är det så himla skönt med en shiba! All snö går bara att borsta av pälsen och sen är det inget mer med det heart

http://shibainfo.com/forum/img/gallery/65_1261008045.jpg

/Malin

#86 2009-12-27 15:55:40

Paint
Medlem
Hundar/kennel:

Julfirandet har orsakat kortslutning i Kenzos söta huvud.. blush

Så fort det prasslas så är han där med stora ögon och kräver att få undersöka om det kan vara ytterligare en julklapp.

Och så fort någon gör en endaste rörelse mot köket är han där och tittar intensivt på, ifall det kommer någon skinkbit farandes eller liknande.

När vi äter får han gå och lägga sig i rummet bredvid för han blir lite väl påträngande (lägger gärna nosen tätt intill tallriken om han kommer åt) och dessutom fäller han och hundhår i maten är ju inte den godaste kryddningen här i världen.. roll

Som pricken över i:et går han dessutom runt och släpper sig lite här och var vilket närmast får matte och husse att hamna i koma. yikes

MEN, bortsett ifrån allt det här har julen med Kenzo varit väldigt trivsam tongue , att se honom leka i snön skapar värme inombords som räcker året om heart

/Malin

#87 2010-01-24 13:28:53

Paint
Medlem
Hundar/kennel:

Kenzo har i veckan gått och fyllt 10 år vilket firades med falukorv och märgben. flower

Idag fick "gamla gubben" följa med på promenad på isen, min mamma, Chikai och Geisha var också med som sällskap. Han njöt i fulla drag av att skutta fram bland snön cool

Vi har även en löptik på gården nu, collien Alva, så det doftar så gooott ute att lilla herrn inte kan vara tyst under promenaderna utan måste pipa lite då och då roll

Så långpromenaden på ½ mil samt löpdofterna resulterar i en väldigt trött liten herre som nu sussar sött i sin fåtölj.
Det är nog bland det mysigaste som finns, en "ihoprullad" shiba som sussar med lugna andetag och ett leende i hela ansiktet. blush

/Malin

#88 2010-02-10 19:55:48

Paint
Medlem
Hundar/kennel:

Muntliga tentor hit, skriftliga tentor dit, högar med böcker som ska läsas på minimal tid, seminarium som ska förberedas, engelska texter som ska tolkas, religionsfrågor som ska besvaras, en stundents liv är allt annat än rofyllt periodvis!

Då är det så underbart skönt att ha en liten shibagubbe hemma, som tittar på en med kloka, djupa ögon och sedan gräver ned huvudet i ens knä för att bli kliad love Bra avkoppling för både matte och hund! thumbup

http://shibainfo.com/forum/img/gallery/65_1265831663.jpg
Min Kenzogubbe. heart

/Malin

#89 2010-02-12 19:13:56

Mayvor
Medlem
Från: Köping
Registrerad: 2006-07-24
Hundar/kennel:
Honto-No Gendo "Kenzo", Aangenaam Evening Shade "Jiro" och Aangenaam Nikka Sendai "Sally"

Åh, vilken fin bild!

Mayvor

#90 2010-02-17 19:32:52

Paint
Medlem
Hundar/kennel:

Kenzo har fått problem med ryggen och ska till en hundkiropraktor om ca 2 veckor neutral
Under en tid har man kunnat ana att något inte vart helt rätt med den äldre herren.
Hade en vän på besök som masserade honom då hon gått utbildning för just massage av hund, fick lära mig lite som jag kunde göra själv men det tycks inte ha hjälpt. Kanske är det så att han har en låsning eller kanske till och med diskbråck.. kanske är det något lättare än så.
Vilket som så är det INTE roligt när ens bästaste vän har ont sad

Senast redigerat av Paint (2010-02-18 16:30:11)

/Malin

Sidfot