#331 2011-05-23 12:44:54

Aiko-Chan
Medlem
Från: Oslo, Norge
Registrerad: 2009-10-31
Hundar/kennel:
Najanins Aiko-chan & Najanins Deki Imouto

Re: Ginza

bamse skrev:

Stackars Ginza, har råkat ut för de fruktansvärt glupska skånska fästingarna. Där de biter henne svullnar hon upp och det kliar tydligen vansinnigt!  cry   
Idag dock när vi tog oss en promenad bland villakvarteren, (för att undvika fästingarna) så for hon plötsligt in i en häck som ett skott och slänger ut en chockad igelkott  oh  hon fick en tagg på nosen (men inte i munnen konstigt nog) och det avskräckte henne inte. Den skulle dö omedelbart  devil  Provmatte och en förbipasserande fick rädd,a den till hennes förtrytelse!  mad

Min Aiko og Ginza later til å være enige om ting på flere områder... roll Hvis hun ser et pinnsvin (svensk:igelkott), står hun brått oppreist og vifter med frambeina mens hun hyler av blodtørst...

#332 2011-05-30 15:05:43

bamse
Medlem
Från: Södra Sandby
Registrerad: 2008-08-29
Hundar/kennel:
Dandyboss Chuzenji-Ko-Son Bamse, (i minne), Honto-No-Ginza, Sutamuroku Lil´ZZ Taito

Ginza har fått en kompis, nämligen Lil´ZZ, alias Taito. Först var det surt  devil i två da´r, men sen blev det plötsligt  love   Nåja, så mycket kärlek som en ganska sträng tant kan ge till en liten buse som bara vill leka hoppa och försöker dia ideligen. Men det går förvånansvärt bra. Ginza är väldigt mån om att Taito skall vara med där hon är.
Så har hon i helgen också fått bekymra sig om en en-månaders baby. När babyn skrek, och mamman var sysselsatt med två-åringen, så satt hon bredvid bebisen och ylade för att kalla på hjälp !!  heart heart

#333 2011-05-30 19:58:24

Lena
Administratör
Från: Sturefors
Registrerad: 2006-07-09
Hundar/kennel:
**SUTAMUROKU** ♥Pärlan Boy Mimi Darina Lisa♥
Webbsida

Lilla Ginza! Hon är en sån duktig liten hundflicka...

Lena

Följ oss på tass tass Sutamurokus blogg tass tass

#334 2011-06-01 04:12:20

Helene
Administratör
Registrerad: 2006-06-12
Hundar/kennel:
KENNEL HONTO-NO
Webbsida

love Vad roligt att att Ginza fått en shiba till i huset. Ja, Ginza kanske inte håller med alla stunder så här i början men de kommer att ha stor glädje av varandra.

Mvh / Helene

- 30 år med shiba -
Medlem i bl.a. Svenska och Norska kennelklubben, Norska shibaklubben och NIPPO (japan).

#335 2011-06-06 19:10:20

bamse
Medlem
Hundar/kennel:
Dandyboss Chuzenji-Ko-Son Bamse, (i minne), Honto-No-Ginza, Sutamuroku Lil´ZZ Taito

Ginza har fullt upp med Taito,  heart   han drar henne i öronen och pälsen och hon står bara lung och ser tålmodig ut. Sen lägger hon sig ner och Taito studsar runt henne och bjäbbar, och hon smäller med käftarna tillbaka, vilket Taito tycker är mycket upphetsande. Då och då brottas hon med honom och rusar runt tillsammans med honom, så han blir alldeles yr i huvudet.  love 
Men nåde honom om hon har ett ben, då får han passa sig  devil

#336 2011-06-07 05:14:01

Lena
Administratör
Hundar/kennel:
Webbsida

- jodu, Ginza och hennes vaktande kan driva en till vanvett ibland! neutral  Se till att hon aldrig börjar, hon får inte vakta sina ben, d v s hon får äta på benen och dom är hennes när hon har dom, men hon ska inte säga till Taito bara för att han råkar passera henne. Hon ska heller inte ligga och "vakta" benen när hon inte äter på dom. Hon kan driva detta till vansinnets höjder annars. Ta av henne benen om hon inte kan "sköta sig".

Lena

#337 2011-06-10 06:25:44

bamse
Medlem
Hundar/kennel:

smile  Igår tog Ginza och jag en privatlektion på Lisas Hundskola i Sandby. Vi fick läxa över sommaren och har anmält oss till Agilityträning i höst. Ginza blev nämligen gladast när hon fick klättra på agilityhindren som fanns på banan. Hon klättrade i ivrigt upp på de högsta hindren, 2 meter höga minst.  tongue   Har hon tränat agility tidigare?

#338 2011-06-10 09:22:02

Lena
Administratör
Hundar/kennel:
Webbsida

bamse skrev:

smile  Igår tog Ginza och jag en privatlektion på Lisas Hundskola i Sandby. Vi fick läxa över sommaren och har anmält oss till Agilityträning i höst. Ginza blev nämligen gladast när hon fick klättra på agilityhindren som fanns på banan. Hon klättrade i ivrigt upp på de högsta hindren, 2 meter höga minst.  tongue   Har hon tränat agility tidigare?

Nej, bara rally.

Lena

#339 2011-06-29 20:13:35

bamse
Medlem
Hundar/kennel:

Ginza älskar verkligen att vara i de djupa snapphaneskogarna. Hon njuter av långa promenader med massor av härliga dofter överallt.
Hon har fällt all underull nu och ser ut som en tanig vinthund.
Ginza är en mycket god valpfostrarinna och tar tålmodigt hand om den där slyngeln Taito 
love

#340 2011-06-30 06:43:25

Lena
Administratör
Hundar/kennel:
Webbsida

bamse skrev:

Ginza är en mycket god valpfostrarinna och tar tålmodigt hand om den där slyngeln Taito 
love

Ja, världens bästa valpvakt, det är Ginza det! heart

Lena

#341 2011-07-15 13:22:19

bamse
Medlem
Hundar/kennel:

Idag har vi besökt Storegård hundpark med Ginza. Taito fick hänga med. Jättebra ställe med ett antal inhägnade övningsbanor. Inga andra hundar, så Ginza och Taito kunde vara lösa. Speciellt uppskattade de miljöträningsinhägnaden, där de busade runt men även miljötränade. Ginza älskar verkligen att klättra på olika hinder, hoppa genom ringar och över hinder. Vi lyckades även lura henne genom en tunnel även om hon tyckte den var lite läskig! smile

#342 2011-07-15 15:53:36

bamse
Medlem
Hundar/kennel:

https://picasaweb.google.com/102010322902147933211/15Jul2011?authkey=Gv1sRgCPqHoPyCiejSvAE#5629606532911040514

Senast redigerat av bamse (2011-07-15 15:57:54)

#343 2011-07-15 16:07:01

bamse
Medlem
Hundar/kennel:

Jag har lagt in några bilder på Ginza i Galleriet,  cool

#344 2011-07-15 18:46:17

Helene
Administratör
Hundar/kennel:
KENNEL HONTO-NO
Webbsida

bamse skrev:

Genast skyndade jag mig dit och tittade!!!
loveheartlove

Mvh / Helene

- 30 år med shiba -
Medlem i bl.a. Svenska och Norska kennelklubben, Norska shibaklubben och NIPPO (japan).

#345 2011-07-16 07:04:27

Lena
Administratör
Hundar/kennel:
Webbsida

bamse skrev:

Lilla gullegumman! love

Tur att Taito har någon som fostrar lite extra på honom... lol Man har allt mycket glädje av en äldre, bra hund när man får en valp.

Lena

#346 2011-09-06 19:30:54

bamse
Medlem
Hundar/kennel:

Ginza har börjat på agility vilket jag hoppas hon skall tycka är kul. I skogen är hon en stjärna på hinderlöp. Första lektionen gick sisådär hmm  Vi gjorde duttövningar och följsamhetsövningar, och det gick fint, men att sätta tassarna på en musmatta det var hon mer skeptisk mot  wink 
Nästa helg igen skall vi börja spårkurs. Det känns nog mer naturligt  smile paw paw

#347 2011-09-07 11:54:49

gabri
Medlem
Registrerad: 2008-03-30
Hundar/kennel:
Honto-noEtsuyo (Sushi) och Honto-no Nakamekuro (Soya)

bamse skrev:

Ginza har börjat på agility vilket jag hoppas hon skall tycka är kul. I skogen är hon en stjärna på hinderlöp. Första lektionen gick sisådär hmm  Vi gjorde duttövningar och följsamhetsövningar, och det gick fint, men att sätta tassarna på en musmatta det var hon mer skeptisk mot  wink 
Nästa helg igen skall vi börja spårkurs. Det känns nog mer naturligt  smile paw paw

Det ska bli jättespännande att träffa Ginza på Södertäljeträffen den 25 september. Jag tror att Ginza och moster Sushi har många likheter.
wave
Gabri

#348 2011-09-07 12:26:32

Lena
Administratör
Hundar/kennel:
Webbsida

bamse skrev:

Ginza har en gått på spårkurs, och spåra kan hon tänka sig - men villkoret är INGEN SELE... - försök hitta ett brett halsband att ha i stället för sele så går det bättre.

Lena

#349 2011-09-19 19:06:10

bamse
Medlem
Hundar/kennel:

Det går bättre och bättre för Ginza på agilytin. Musmattan gillade hon inte, jag bytte ut den mot ett sittunderlag och det har hon inte något emot att sätta tassarna på. Hinderna flyger hon över så klart  smile 
Spårkursen började i söndags. Vi var ute på Revingefältet och la spår i ruskvädret. När jag väl fattat hur man bär sig åt, så spårade Ginza med stor nogrannhet och precision.
fox

#350 2011-09-20 05:57:37

Lena
Administratör
Hundar/kennel:
Webbsida

bamse skrev:

Det går bättre och bättre för Ginza på agilytin. Musmattan gillade hon inte, jag bytte ut den mot ett sittunderlag och det har hon inte något emot att sätta tassarna på. Hinderna flyger hon över så klart  smile 
Spårkursen började i söndags. Vi var ute på Revingefältet och la spår i ruskvädret. När jag väl fattat hur man bär sig åt, så spårade Ginza med stor nogrannhet och precision.
fox

Heja Ginza! Hon är faktiskt en mycket duktig spårhund när hon vill spåra.

Det är också intressant -  när vi i en annan tråd pratar om shibors kapacitet - att ett byte av förare definitivt har gjort henne mer intresserad av och villig att prestera! Jag skulle aldrig ha drömt om att hon skulle ha tyckt det var kul att gå agility. Spårade gjorde hon bara på villkor att det var lätt, utan besvär och utan sele. Synd, för hon har verkligen kapacitet och jag hoppas du har fått tag på den! heart

Lena

#351 2011-11-07 09:08:41

Linda Olsson
Medlem
Från: Höllviken
Registrerad: 2010-07-18
Hundar/kennel:
Nidhøg's Eniwa Eimi - Eida "Thelma", Nidhøg's Beniichi Boni - Bijin "Elsa"

Jag satt och läste lite om Tokyo (nästa drömresa!) och fick upp ögonen för, vad sidan beskrev det som, en av de vackraste stadsdelarna i Tokyo: Ginza! heart Jag tror bestämt att Ginzas namn klär henne perfekt!

Hälsningar
Linda, Thelma & Elsa

#352 2011-11-07 11:55:47

Helene
Administratör
Hundar/kennel:
KENNEL HONTO-NO
Webbsida

Linda Olsson skrev:

Jag satt och läste lite om Tokyo (nästa drömresa!) och fick upp ögonen för, vad sidan beskrev det som, en av de vackraste stadsdelarna i Tokyo: Ginza! heart Jag tror bestämt att Ginzas namn klär henne perfekt!

Jag har varit där och visst påverkade det när lilla söta prinsessan Ginza fick sitt namn. heart

Mvh / Helene

- 30 år med shiba -

#353 2011-11-07 15:33:18

bamse
Medlem
Hundar/kennel:

Jo, min syster som varit i Tokyo upplyste mig om det, så då var det inte så svårt att hitta ett namn till Taito = Tokyos äldsta stadsdel, om jag förstått det rätt.  smile 
Ginza har nu avslutat sin agilitykurs med bravur. Näst sista gången var hon så på alerten att matte halkade på efterkälken, flåsandes. Hon kunde ju banan, efter att ha provsprungit den, så varför vänta då på matte, som var så långsam, när det goda belöningsgodiset väntade efter sista hindret. Och sista gångenalldeles av sig själv sprang hon även igenom alla tunnlar (4 st) utan uppmaning.tongue 
Några gånger har vi kvar på spårningen, och på torsdag blir det mörkerspårning!  cool

#354 2011-11-07 17:26:43

Helene
Administratör
Hundar/kennel:
KENNEL HONTO-NO
Webbsida

Kul att namnen har en koppling till varandra!

Har missat Ginzas framfart i Agilityn, kul och grattis till att det fungerar så bra! thumbup

Mvh / Helene

- 30 år med shiba -

#355 2011-11-08 04:46:26

Lena
Administratör
Hundar/kennel:
Webbsida

OH!!! så kul att Ginza piggnat till efter löpet?  och att hon gillar agility! heart flower

Lena

#356 2011-12-11 21:19:21

bamse
Medlem
Hundar/kennel:

Ginza har även avslutat sin spårkurs nu. Avslutning blev uppskjuten pga alla stormar som dragit över oss. Hon fick diplom, beröm för sin nogrannhet och lugn, samt ett grisöra tongue

#357 2011-12-11 22:18:57

Helene
Administratör
Hundar/kennel:
KENNEL HONTO-NO
Webbsida

bamse skrev:

Ginza har även avslutat sin spårkurs nu. Avslutning blev uppskjuten pga alla stormar som dragit över oss. Hon fick diplom, beröm för sin nogrannhet och lugn, samt ett grisöra tongue

starthumbup Vad duktiga ni är!

Mvh / Helene

- 30 år med shiba -

#358 2011-12-14 06:42:28

Lena
Administratör
Hundar/kennel:
Webbsida

Helene skrev:

bamse skrev:

starthumbup Vad duktiga ni är!

lol Kunde inte låta bli att le lite. Noggrann och lugn, det är precis vad hon är, det! smile

Grattis till genomförd kurs, det hade jag nog inte fixat! Handlern gör hunden! thumbup

Lena

#359 2011-12-14 17:36:01

bamse
Medlem
Hundar/kennel:

smile  sista gången var hon riktigt snabb, faktiskt, hon rusade igenom spåret utan att bry sig om godbitarna som låg då och då dä,r som uppmuntran. Hon ville till slutet av spåret där belöningen låg!! tongue

#360 2012-04-25 09:17:52

bamse
Medlem
Hundar/kennel:

Ginza har också tillsammans med Taito avslutat sin viltspårkurs i söndags. Husse har haft hand om henne och det har varit hans allra första hundkurs överhuvudtaget. Han har klarat det med bravur  tongue  Ginza lite si och så  blush .
Vissa dagar har hon spårat med glans, långsamt och nogrannt, andra dagar varit helt omotiverad - ja men husse, det här är ju trååååkigt!! Speciellt under löpdagarna.
Lydnaden har ju funkat men varför tjata tycker Ginza och varför ska man ha så bråttom....jag kommer ju... big_smile

Sidfot