#31 2011-04-26 18:18:05

Helene
Administratör
Registrerad: 2006-06-12
Hundar/kennel:
KENNEL HONTO-NO
Webbsida

Re: Honto-no Kiyomi

Men titta! Vilka härliga bilder! thumbup Och vilken härlig blick Kiyomi har igen big_smile

Mvh / Helene

- 30 år med shiba -
Medlem i bl.a. Svenska och Norska kennelklubben, Norska shibaklubben och NIPPO (japan).

#32 2011-04-26 18:30:18

Lena
Administratör
Från: Sturefors
Registrerad: 2006-07-09
Hundar/kennel:
**SUTAMUROKU** ♥Pärlan Boy Mimi Darina Lisa♥
Webbsida

Helt underbara bilder! - och så FINT hon hoppar! heart star

Lena

Följ oss på tass tass Sutamurokus blogg tass tass

#33 2011-05-02 18:14:33

Kiyomi
Medlem
Från: Tranby
Registrerad: 2010-08-13
Hundar/kennel:
Kennel Hakushu, Honto-no Kiyomi og Hakushu Ki Yari
Webbsida

I dag har Kiyomi vært fotomodell for en fotostudent. Hun gruet seg litt til å jobbe med dyr som hun ikke kjenner, men syntes Kiyomi var veldig flott å jobbe med og jeg gleder meg til å se resultatet! smile

#34 2011-05-03 06:48:44

Aiko-Chan
Medlem
Från: Oslo, Norge
Registrerad: 2009-10-31
Hundar/kennel:
Najanins Aiko-chan & Najanins Deki Imouto

Kiyomi har alltid vært en stjerne å ta bilder av, helt siden jeg møtte henne som 3-måneding. love Gleder meg til i kveld, kanskje vi kan få tatt et bilde av de tre frøknene som har vokst så fint siden siste trio-bilde i vinter? smile

#35 2011-05-04 19:09:53

Kiyomi
Medlem
Hundar/kennel:
Webbsida

Aiko-Chan skrev:

Kiyomi har alltid vært en stjerne å ta bilder av, helt siden jeg møtte henne som 3-måneding. love Gleder meg til i kveld, kanskje vi kan få tatt et bilde av de tre frøknene som har vokst så fint siden siste trio-bilde i vinter? smile

Og jeg venter i spenning på om noen av bildene av de gærne bikkjene ble bra? smile

#36 2011-05-04 19:18:14

Kiyomi
Medlem
Hundar/kennel:
Webbsida

I dag er jeg virkelig verdens stolteste. Og da må jeg jo også skryte litt av den utrolig herlige hunden min som tok bronsemerket i agility i dag! heart

Det var litt vanskelig at noen hadde kastet fersk kylling inn i pølsa, og ellers alle de godbitene som var strødd rundt i banen. Vi fikk heldigvis lov til å starte på nytt, og håper virkelig ikke noe slikt skjer i en konkurranse. smile

http://img571.imageshack.us/img571/426/25041103.jpg

#37 2011-05-04 19:31:56

Ulrika
Medlem
Från: Trelleborg
Registrerad: 2010-04-28
Hundar/kennel:
Parnassos Masaru "Musse" och Aangenaam Iki-Kokuhou "Gonza"

En sån sötnos hon är!!! heart

#38 2011-05-04 19:45:11

Goldenhill
Medlem
Från: Sala
Registrerad: 2010-06-05
Hundar/kennel:
Okami's Lai-un "Kumo" och Brazil Jack's Daikokuten "Yume"
Webbsida

Oj så hon hoppar love

"My way or the highway!"
hundfylldadagar.blogspot.sefox

#39 2011-05-14 10:28:17

Kiyomi
Medlem
Hundar/kennel:
Webbsida

heartheart Kiyomi skal bli storesøster til en liten menneske-valp! På mandag skal jeg på ultralyd, og når jeg kommer hjem skal jeg sette meg på sofaen med henne og fortelle om det blir en gutt eller jente. Gjett om hun gleder seg!! heart

Og hun sier at bebiser og barn er like fine og morsomme å leke med uansett om de er gutter eller jenter, så hun blir like glad uansett! love

Er det noe mer enn å ikke gå foran vognen som triller en liten shiba bør lære før bebisen kommer? smile

#40 2011-05-14 14:16:59

Helene
Administratör
Hundar/kennel:
KENNEL HONTO-NO
Webbsida

flower GRATULERAR! heart

Jag vet att vi har mammor här som kanske kan berätta om hur det var för dem.

Mvh / Helene

- 30 år med shiba -
Medlem i bl.a. Svenska och Norska kennelklubben, Norska shibaklubben och NIPPO (japan).

#41 2011-05-14 14:37:31

Solvor
Medlem
Från: Bergen, Norge
Registrerad: 2006-07-14
Hundar/kennel:
Jeg bor nå med Hamako og hennes datter Tabi. Mine første shibaer Ranko og Zenmai lever ikke lenger.
Webbsida

Gratulerer! En uendelig stor begivenhet både for en liten shiba og for menneskene hennes.

#42 2011-05-14 14:45:53

Negi-Inu
Medlem
Från: Nannestad, Norge
Registrerad: 2006-11-01
Hundar/kennel:
Kennel Negi-Inu (Shiba, American Akita og snart en ny rase ;-) )
Webbsida

Jeg trur det vigtiskte er å ikke glemme de små på 4 ben selv om det kommer en en baby inn i livet.

www.negiinu.com Shiba oppdrett på Nannestad, Norge

#43 2011-05-14 15:57:24

Lena
Administratör
Hundar/kennel:
Webbsida

Å! Så kul! Grattis! ! ! Allt ger sig - pappa kan ta med sig nånting hem som luktar bebis så lukten kommer före den nya... - men kloka hundar förstår att matte och husse fått tillökning!

Lena

Följ oss på tass tass Sutamurokus blogg tass tass

#44 2011-05-15 11:03:36

andrea
Medlem
Från: Falun
Registrerad: 2009-02-19
Hundar/kennel:
Mitsukai's Chikara aka Chi

Jag och Chi var och hälsade på en 6 dagars bebis i veckan. Även storasystern som är 1,5 var där. Chi är så lugn och mysig runt dom. Vill gärna vara nära och ge små pussar och när bebisen skrek så kom hon som ett skott till mig för att berätta.
Gullhunden!

andrea
    &
ChiBus

#45 2011-05-16 06:57:40

Ulrika
Medlem
Från: Trelleborg
Registrerad: 2010-04-28
Hundar/kennel:
Parnassos Masaru "Musse" och Aangenaam Iki-Kokuhou "Gonza"

Grattis!!! Så mysigt för er!!

#46 2011-05-16 07:35:52

Aiko-Chan
Medlem
Hundar/kennel:

Jeg trur ikke Kiyomi trenger å lære noenting spesielt, jeg, fordi hun er en stjerne allerede nå i alle sammenhenger! star Fineste jenta vår, jeg gleder meg sånn til å se henne med menneskesøskenet sitt, og seinere egne valper.

PS: Trollbolla og knertmonsteret gleder seg veldig til å bli lekekompis og lære-seg-å-gå-støtte for menneskebarnet. love

#47 2011-05-16 09:18:46

Paint
Medlem
Från: Salem
Registrerad: 2006-08-10
Hundar/kennel:
KENZO - Sherae Takeda Ninja (00-13). MILOU - Ekevär's Ichigo (2010). OLIVER - Ekevär's I Want It All (2014)

Åh, vad roligt! flower flower Grattis!! flower flower

/Malin

Allt mitt är mitt, allt ditt är också mitt och bara för att jag inte vill ha det, betyder det inte att du kan få det. - Yassi.

#48 2011-05-17 13:53:30

Helene
Administratör
Hundar/kennel:
KENNEL HONTO-NO
Webbsida

Kiyomi skrev:

heartheart Kiyomi skal bli storesøster til en liten menneske-valp! På mandag skal jeg på ultralyd, og når jeg kommer hjem skal jeg sette meg på sofaen med henne og fortelle om det blir en gutt eller jente. Gjett om hun gleder seg!! heart

Var det bara Kiyomi som får veta hemligheten...? wink

Mvh / Helene

- 30 år med shiba -

#49 2011-05-18 17:51:59

Kiyomi
Medlem
Hundar/kennel:
Webbsida

Helene skrev:

Kiyomi skrev:

I magen min er en frisk og rask liten baby-gutt!! heartheartheart

#50 2011-05-19 08:38:09

Linda Olsson
Medlem
Från: Höllviken
Registrerad: 2010-07-18
Hundar/kennel:
Nidhøg's Eniwa Eimi - Eida "Thelma", Nidhøg's Beniichi Boni - Bijin "Elsa"

STORT grattis! flower heart

Hälsningar
Linda, Thelma & Elsa

#51 2011-05-22 20:43:37

Aiko-Chan
Medlem
Hundar/kennel:

I helga har Kiyomi vært på besøk hos oss. På fredag gikk vi bare en tusletur på kvelden, før alle jentene sovna i senga mi.

Lørdag var en innholdsrik dag for alle fire: Vi dro på fellestrening kl 11, og Kiyomi fikk prøve seg på litt rally-lydighet. I tillegg sprang vi rundt fort fort, det likte hun godt. big_smile På med utstillingsbåndet, og hun var veldig flink og konsentrert da også. Etterpå dro vi ned til et friområde for hunder, og fordi det var så få og bare snille hunder der, lot vi jentene kose seg der. Aiko og Imouto løp rundt og lekte, mens Kiyomi mest satt sammen med oss menneskene og titta på livet. Men da jeg løp litt rundt sammen med dem, lekte Kiyomi også. smile

På søndag dro vi på utstilling. Aiko og Kiyomi var med som heiagjeng for knertisen, og på vei bort satt Kiyomi i bur bak i bilen ved siden av en ung rhodesian ridgeback. Han peip og var litt urolig, men da fikk han skarpt tilsnakk av unge frøken Kiyomi, ja! big_smile På utstillinga lå Kiyomi og sov stort sett hele tida. Hun blei litt engasjert når Imouto blei nr fire i gruppa, og synes det var hyggelig å hilse på faren til Imouto, Birk på 6 år. Kiyomi er vanligvis ikke så begeistra for fremmede hanner, men Birk var helt grei. smile

Vel hjemme gikk vi lang tur i regnet, og det er fantastisk å være ute med tre så fine frøkner, alle holdes med tre fingre, og med unntak av at Aiko prøver å egge de andre til å leke, og at Imouto kaster seg på, så går alt helt uproblematisk for seg.

Kiyomi kan få være hos oss så mye hun vil! love

http://i973.photobucket.com/albums/ae218/EyeCandySolutions/DSC_4135.jpg
Imouto, Kiyomi og Aiko koser seg med Dentastixene som knertisen vant i dag.

Senast redigerat av Aiko-Chan (2011-05-22 20:45:51)

#52 2011-05-24 12:31:36

Helene
Administratör
Hundar/kennel:
KENNEL HONTO-NO
Webbsida

Kiyomi skrev:

Helene skrev:

Kiyomi skrev:

love Ett jättestort grattis och lycka till!

Mvh / Helene

- 30 år med shiba -

#53 2011-05-24 15:18:55

Kiyomi
Medlem
Hundar/kennel:
Webbsida

Nå er jeg og Kiyomi superslitne. Vi hentet ei 7 år gammel jente på skolen kl 1230, og har siden da gått litt agility, gjort lekser og gått en tur. Kiyomi er helt utrolig med barn, ikke engang over 10 unger som flokker seg rundt henne for å kose er noe problem. Og jeg blir imponert over hvor lett hun lar seg føre av andre enn meg, til og med en 7-åring kan fortelle henne hva hun skal gjøre! heart

Jeg gleder meg til å se henne som storesøster, og tenk å få vokse opp med en så utrolig hund! heart

#54 2011-05-25 20:09:24

Kiyomi
Medlem
Hundar/kennel:
Webbsida

Aiko-Chan skrev:

Lørdag var en innholdsrik dag for alle fire: Vi dro på fellestrening kl 11, og Kiyomi fikk prøve seg på litt rally-lydighet.

Hvordan gikk det egentlig? smile

#55 2011-05-26 06:37:26

Aiko-Chan
Medlem
Hundar/kennel:

Kiyomi skrev:

Aiko-Chan skrev:

Lørdag var en innholdsrik dag for alle fire: Vi dro på fellestrening kl 11, og Kiyomi fikk prøve seg på litt rally-lydighet.

Hvordan gikk det egentlig? smile

Hehe, altså, hun er litt treig å få igang, den derre frøkna di. tongue Det hadde sikkert gått mye bedre med deg fordi du veit åssen du skal trene med henne og motivere, men med unntak av at hun tilbyr mye kontakt, så er hun ikke så ivrig på å prøve ut ting (med meg). Hun ville egentlig bare grave i grusen med Imouto eller løpe fort fort ved siden av meg. Jeg er vant til å frishape hundene mine, og gir ikke så mye støtte under innlæring, fordi jeg vil at de skal finne ut ting sjøl uten å bli lokka. Det fikk vi ikke helt til, Kiyomi og jeg. whistle Men vi holdt bare på noen minutter, altså, så det var ikke akkurat noen lang og uttråkande seanse. smile

Jeg kan godt tenke meg at det passer fint med rally så lenge hun er sammen med mamsen sin som hun elsker heart, men under helga hos meg blei hun litt passiv og smålåten sammen med de to røde farer som ikke akkurat lister seg gjennom livet, og vi holder jo et høyt aktivitetsnivå. love

Senast redigerat av Aiko-Chan (2011-05-26 06:39:44)

#56 2011-05-27 07:11:44

Mona
Medlem
Från: Köping
Registrerad: 2006-07-15
Hundar/kennel:
Kennel Brazil Jack
Webbsida

Kiyomi skrev:

Helene skrev:

Kiyomi skrev:

Grattis heart

#57 2011-06-02 10:20:36

Kiyomi
Medlem
Hundar/kennel:
Webbsida

I går kveld var det agility-trening igjen (som det jo er minst en gang i uken), men jeg begynner å merke at Kiyomi stoler mer på seg selv og linjevalgene sine og slipper seg litt foran meg istedenfor å være "i beina på meg" hele tiden. Vi fikk til imponerende mange perfekte bakom-bytter, og treningen på selvstendighet og fremadsendig har lønt seg!

Burde sikkert ikke skryte altfor høyt, da vi sikkert ender med å diske uansett, men 18., 19. og 26. Juni skal vi starte på offisielle stevner. oh

#58 2011-06-02 10:32:05

Goldenhill
Medlem
Från: Sala
Registrerad: 2010-06-05
Hundar/kennel:
Okami's Lai-un "Kumo" och Brazil Jack's Daikokuten "Yume"
Webbsida

Lycka till! Tycker det är så inspirerande att läsa om shibor som tränar agility! Jag får vänta ett par månader till innan herrn min har åldern inne för en agilitykurs.

"My way or the highway!"
hundfylldadagar.blogspot.sefox

#59 2011-06-05 12:21:12

Kiyomi
Medlem
Hundar/kennel:
Webbsida

Kiyomi røyter som bare det, og er allerede helt naken på magen. Resten kommer fort nok etter, og jeg syns vi allerede har pels overalt! Men hun ser likevel flott ut da, prinsessa mi! love

http://img824.imageshack.us/img824/5861/diverse121.jpg

http://img94.imageshack.us/img94/3766/diverse1252.jpg

#60 2011-06-05 16:40:15

Lena
Administratör
Hundar/kennel:
Webbsida

Så vacker hon är, tösabiten! heart