#61 2011-12-22 16:58:56

Lena
Administratör
Från: Sturefors
Registrerad: 2006-07-09
Hundar/kennel:
**SUTAMUROKU** ♥Pärlan Boy Mimi Darina Lisa♥
Webbsida

Re: Kumo

- stackars Kumo!! - sicken otur!

God bättring! heart

Lena

Följ oss på tass tass Sutamurokus blogg tass tass

#62 2011-12-22 20:05:45

Lindalo
Medlem
Från: Hedemora
Registrerad: 2006-07-13
Hundar/kennel:
Kennel Watashi-No, Stämmlocks Densetsu *Denzo* och Honto-No Akira Hime *Akira*
Webbsida

Stackars Kumo, ser fram emot att få träffas en annan dag. Puss på honom från oss!!

Sugoi!!!!
(Wow)

#63 2011-12-27 11:28:57

gabri
Medlem
Registrerad: 2008-03-30
Hundar/kennel:
Honto-noEtsuyo (Sushi) och Honto-no Nakamekuro (Soya)

Usch, skärsår i tassarna är inte kul. Krya på dig fina Kumo.
Gabri

#64 2012-01-02 21:02:26

Goldenhill
Medlem
Från: Sala
Registrerad: 2010-06-05
Hundar/kennel:
Okami's Lai-un "Kumo" och Brazil Jack's Daikokuten "Yume"
Webbsida

Idag åkte stygnen av, men strumpa måste han fortfarande ha och ta det lilla lugna tills det läkt helt. Men kragen slipper han i alla fall. Det har gått så bra det kan gå med allting, men det har varit så tråååkigt med tratt och att inte få gå några längre sträckor. Det här med bara korta rastningsrundor har varit nog så förödande för mig också med all jul och nyårsmat...blush

"My way or the highway!"
hundfylldadagar.blogspot.sefox

#65 2012-01-02 21:18:59

Linda Olsson
Medlem
Från: Höllviken
Registrerad: 2010-07-18
Hundar/kennel:
Nidhøg's Eniwa Eimi - Eida "Thelma", Nidhøg's Beniichi Boni - Bijin "Elsa"

Goldenhill skrev:

Idag åkte stygnen av, men strumpa måste han fortfarande ha och ta det lilla lugna tills det läkt helt. Men kragen slipper han i alla fall. Det har gått så bra det kan gå med allting, men det har varit så tråååkigt med tratt och att inte få gå några längre sträckor. Det här med bara korta rastningsrundor har varit nog så förödande för mig också med all jul och nyårsmat...blush

Åh, vad bra att han slipper tratten nu! smile Stackars killen... flower

Angående jul och nyårsmat har jag en utmärkt teori (som jag fick höra när jag också beklagade mig över all mat som intagits de senaste två veckorna). "Det är inte vad du äter mellan jul och nyår som räknas utan det som du äter mellan nyår och jul" wink
Jag börjar om på ny kula imorgon med andra ord lol

Hälsningar
Linda, Thelma & Elsa

#66 2012-01-03 07:49:47

Lena
Administratör
Hundar/kennel:
Webbsida

- nu fick jag läsa något som gjorde mej SÅ belåten.... - att det är vad man äter mellan nyår och jul som är det viktiga, inte mellan jul och nyår...

Tack för den! wave

Lena

#67 2012-01-05 12:27:13

Goldenhill
Medlem
Hundar/kennel:
Webbsida

Linda Olsson skrev:

Angående jul och nyårsmat har jag en utmärkt teori (som jag fick höra när jag också beklagade mig över all mat som intagits de senaste två veckorna). "Det är inte vad du äter mellan jul och nyår som räknas utan det som du äter mellan nyår och jul" wink
Jag börjar om på ny kula imorgon med andra ord lol

Så sant så, men jag ser ändå fram emot att få tillbaka våra långa skogspromenader wink

Kumo har tid för HD och AD röntgen på tisdag och även armbågarna ska kollas. Nojjar lite över att det nog inte är bästa tidpunkten såhär mitt i en skada, men hur mycket kan det påverka egentligen?

"My way or the highway!"

#68 2012-01-18 10:25:16

Goldenhill
Medlem
Hundar/kennel:
Webbsida

star HD A ED 0 och patella ua star

Också är tassen äntligen helt läkt nu big_smile Allt detta ska firas med en långpromenad med bästa hundkompisen nu på eftermiddan

Senast redigerat av Goldenhill (2012-01-18 10:25:58)

"My way or the highway!"

#69 2012-01-18 11:46:53

gabri
Medlem
Hundar/kennel:

Goldenhill skrev:

star HD A ED 0 och patella ua star

Också är tassen äntligen helt läkt nu big_smile Allt detta ska firas med en långpromenad med bästa hundkompisen nu på eftermiddan

Stort Grattis och vad skönt.
Gabri

#70 2012-01-18 19:32:52

Ylis
Medlem
Från: Hörnefors, Umeå
Registrerad: 2008-10-27
Hundar/kennel:
Ikinokoru, Koori (i de sälla jaktmarkerna)

Grattis! flower

#71 2012-01-18 20:34:40

Lena
Administratör
Hundar/kennel:
Webbsida

Stort grattis, så skönt! thumbup

Lena

#72 2012-01-18 21:19:44

Helene
Administratör
Registrerad: 2006-06-12
Hundar/kennel:
KENNEL HONTO-NO
Webbsida

Grattis till fina resultat och hel och fin tass! paw

Mvh / Helene

- 30 år med shiba -
Medlem i bl.a. Svenska och Norska kennelklubben, Norska shibaklubben och NIPPO (japan).

#73 2012-01-23 18:50:14

Goldenhill
Medlem
Hundar/kennel:
Webbsida

Nu är vi alldeles precis tillbaka i småland igen, och vi är båda jättetrötta efter resan.

Första halvan av resan flöt smärtfritt, men när vi sedan bytte tåg så fick vi dela vagn med 7 andra hundar! Kumo bara la sig ner vid mina fötter och fortsatte och sova och jag tackade gudarna för min välartade hund. MEN... vid nästa stopp så kliver en jämngammal basenjihanne på och i all trängsel som blev så hann de nosa rätt rejält på varandra. Detta leder till att Kumo sedan börjar beklaga sig VÄLDIGT höggljutt, typ skrik-prat-gnälla, bara för att han ville bekanta sig mer med den andra hunden och tyckte jag var supertaskig som inte lät honom. Å så synd det var om honom! Han höll säkert på en timme, och inte hjälpte det att säga åt honom, eller stuva undan honom så att han inte såg basenjin. Matte fick skämmas rejält! blush Tillslut så lugnade han ner sig i alla fall, men har varit rejält pipig resten utav dagen. Inge kul att åka tåg roll

För att säga något snällt om min lilla skithund så var han faktiskt jätteduktig på att klövja i allafall
http://shibainfo.com/forum/img/gallery/435_1327344159.jpg
Jag hade redan 3 väskor, så jag tycker inte att det är mer än rätt att Kumo får bära sin egen packning som till största delen består av leksaker tongue

"My way or the highway!"

#74 2012-01-24 10:24:06

Sel
Medlem
Från: Peebles
Registrerad: 2010-11-06
Hundar/kennel:
Lorendale Happy Soul "Chika" och Kailzie, världens härligaste JRT!

Jättegrattis till hälsoresultaten! Och vilken klämmig väska han har fått - det blir helt klart till att inhandla en sådan till damen härhemma också. Ska man med på vandring bland kullarna får man baske mig bära sitt eget vatten. ^^

Senast redigerat av Sel (2012-01-24 10:29:32)

"The average dog is a nicer person than the average person."

#75 2012-01-24 11:54:01

Lena
Administratör
Hundar/kennel:
Webbsida

Jag gillar också väskan! heart Zum har utvecklat sig till en mycket energisk ung dam och skulle absolut behöva bära på en väska ibland... Var har du köpt den? Sitter den bra?

Lena

#76 2012-01-24 20:03:20

Goldenhill
Medlem
Hundar/kennel:
Webbsida

Här är en bättre bild från i somras då vi tränade att gå med tom väska.http://shibainfo.com/forum/img/gallery/435_1311077297.jpg
Den är köpt härifrån http://www.hungarianpetnet.com/shop/ind … ctId=25721 i stl S och märket heter Sierra Dog Supply och jag har sett den grå/svarta varianten i en del djurbutiker. Den är fortfarande lite för stor i minsta läget, men om sisådär 1-2 år när herrn har behagat växa klart så sitter den nog bättre, och sen han får inte kissa när han har den på sig, för då kissar han ju ner den tongue Men med tik så slipper man ju det problemet, men kanske skulle en xs sitta bättre ändå?

Han är så rolig när han får den på sig. Inte så att han ogillar den, nejdå! Han traskar på jättebra och är fokuserad och röjjer inte en min. Men alltid när jag tar av honom den så ruskar han på sig och viftar lite med svansen och ser mycket nöjd ut lol

"My way or the highway!"

#77 2012-01-25 05:03:24

Lena
Administratör
Hundar/kennel:
Webbsida

Hur hög är Kumo?

Lena

#78 2012-01-25 17:04:46

Goldenhill
Medlem
Hundar/kennel:
Webbsida

ca 41cm

"My way or the highway!"

#79 2012-01-25 17:33:36

Lena
Administratör
Hundar/kennel:
Webbsida

- då borde nog vi ha XS alltså...

Lena

#80 2012-01-29 09:50:55

Goldenhill
Medlem
Hundar/kennel:
Webbsida

Glöm allt jag skrivit om att jag fått tillbaka min samarbetsvilliga hund. Idag på morgonpromenaden så drog han helt sonika in i skogen, med långlinan på och kom inte tillbaka! Annars när han dragit så har jag alltid kunnat skylla på att jag har varit så dum å kopplat lös, men inte denna gången. Jag tror att han har fått heldille på att spåra!!! Vi stötte på rådjur eller väldigt färska rådjurspår 4 gånger under typ 1 vecka när vi var i sala på lov. En utav gångerna var han lös och det var ju bara hej då blush. Efter en halvtimme fick jag tag på honom. Jag har ju tänkt hålla detta beteende i schack genom viltspår, men nu är det ju snö...

Hur som idag så gick jag väl runt där i en halvtimme innan jag gav upp och gick hem för att kolla om han sprungit upp till skolan istället. Då kommer vaktis i sin bil och vem sitter bredvid om inte Kumo. Då hade han tydligen gått på stora vägen mot samhället, men hade gladeligen låtit sig plockas upp av Bengt. SUCK! devil

"My way or the highway!"

#81 2012-01-29 12:25:19

Lena
Administratör
Hundar/kennel:
Webbsida

Goldenhill skrev:

Glöm allt jag skrivit om att jag fått tillbaka min samarbetsvilliga hund. Idag på morgonpromenaden så drog han helt sonika in i skogen, med långlinan på och kom inte tillbaka! Annars när han dragit så har jag alltid kunnat skylla på att jag har varit så dum å kopplat lös, men inte denna gången. Jag tror att han har fått heldille på att spåra!!! Vi stötte på rådjur eller väldigt färska rådjurspår 4 gånger under typ 1 vecka när vi var i sala på lov. En utav gångerna var han lös och det var ju bara hej då blush. Efter en halvtimme fick jag tag på honom. Jag har ju tänkt hålla detta beteende i schack genom viltspår, men nu är det ju snö...

Hur som idag så gick jag väl runt där i en halvtimme innan jag gav upp och gick hem för att kolla om han sprungit upp till skolan istället. Då kommer vaktis i sin bil och vem sitter bredvid om inte Kumo. Då hade han tydligen gått på stora vägen mot samhället, men hade gladeligen låtit sig plockas upp av Bengt. SUCK! devil

Usch, man blir så rädd! mad

Lena

#82 2012-01-31 11:12:29

gabri
Medlem
Hundar/kennel:

Sicken tur, usch man bli bra rädd. Jag märker på Giou att hon har sina "dagar" när det är extra spännande dofter i skogen. Nu när snön ligger så är det extra-extra.
Igår drog även Sushi iväg sad.
Gabri

#83 2012-01-31 18:50:49

Goldenhill
Medlem
Hundar/kennel:
Webbsida

Ja det är ingen vidare rolig känsla inte!
Jo det är ju så att man måste vara så pass närvarande vid promenaderna att man hinner få kontakt med hunden innan den fått upp något gottigt spår och bestämmer sig för att följa det. Jag är alltid ca 1 sekund för långsam neutral

"My way or the highway!"

#84 2012-02-02 18:24:54

Goldenhill
Medlem
Hundar/kennel:
Webbsida

De senaste dagarna har jag försökt att vara än mer närvarande på våra promenader. Vill inte gärna ge upp långlinan och gå med kortkoppel eller flexi i skogen hmm Så jag har haft med mig klickern och klickat ALLT han gör bra, och jag tycker att det ger resultat. Idag på promenaden så vandrade tankarna mot all förmodan iväg i kanske en halvminut och när jag sen tittade runt mig så fanns där ingen Kumo. Då hade han dragit in i skogen igen (jag låter som världens mest oansvariga hundägare med noll koll! ) Fortsatte gå och ropade och ropade, och efter bara 4-5 minuter kom han och fick massa massa beröm och godis. Ett steg i rätt riktning i alla fall smile

"My way or the highway!"

#85 2012-02-02 18:33:43

Lena
Administratör
Hundar/kennel:
Webbsida

Goldenhill skrev:

. Idag på promenaden så vandrade tankarna mot all förmodan iväg i kanske en halvminut och när jag sen tittade runt mig så fanns där ingen Kumo. Då hade han dragit in i skogen igen

- så helt jättetypiskt... smile

Lena

#86 2012-02-14 18:37:16

Goldenhill
Medlem
Hundar/kennel:
Webbsida

har idag efter en veckas klickande lärt Kumo "halta". En del av våra andra trick som "sitt fint" och "skäms har han börjat fått riktigt bra stabilitet i också. Kanske är en liten freestyle-shiba jag har love

"My way or the highway!"

#87 2012-02-15 03:52:41

Lena
Administratör
Hundar/kennel:
Webbsida

Goldenhill skrev:

har idag efter en veckas klickande lärt Kumo "halta". En del av våra andra trick som "sitt fint" och "skäms har han börjat fått riktigt bra stabilitet i också. Kanske är en liten freestyle-shiba jag har love

Jösses så duktiga ni är! thumbup  - LadyFrost - en freestyle-intresserad shiba till! wave  (då blir hon glad.... big_smile )

Lena

#88 2012-02-15 17:53:37

Goldenhill
Medlem
Hundar/kennel:
Webbsida

Ja Linnea och Zumi är verkligen inspirerande. Det är klart man kan träna freestyle med shiba liksom! big_smile

Jag har nyligen insett att Kumo faktiskt går att belöna jättebra med kampande, så har börjat utnyttjat det i träningen, även om man får se upp så att han inte går upp i varv för mycket. Inomhus apporterar han leksaker efter mycket tränande, även om lämnandet inte är klockrent än, utomhus har vi inte tränat så mycket, det får bli när det blir lite varmare. Idag fick vi till två halt-steg. Fantastiskt vad bara en liten stunds klickande om dagen gör!

"My way or the highway!"

#89 2012-02-16 04:46:00

Lena
Administratör
Hundar/kennel:
Webbsida

Goldenhill skrev:

Ja Linnea och Zumi är verkligen inspirerande. Det är klart man kan träna freestyle med shiba liksom! big_smile

Jag har nyligen insett att Kumo faktiskt går att belöna jättebra med kampande, så har börjat utnyttjat det i träningen, även om man får se upp så att han inte går upp i varv för mycket. Inomhus apporterar han leksaker efter mycket tränande, även om lämnandet inte är klockrent än, utomhus har vi inte tränat så mycket, det får bli när det blir lite varmare. Idag fick vi till två halt-steg. Fantastiskt vad bara en liten stunds klickande om dagen gör!

Jag fick faktiskt så dåligt samvete och blev så inspirerad av DIG att jag bestämde  mej för att fortsätta apport-träningen på Pärlan... blush - dom andra får slinka med av bara afarten, men hon har kommit längst.

Klart man ska träna 5 minuter om dan, inomhus! thumbup - i stället för att tänka på hur kallt det är att gå ut och träna...

Lena

#90 2012-02-21 09:22:26

Goldenhill
Medlem
Hundar/kennel:
Webbsida

http://shibainfo.com/forum/img/gallery/435_1329815555.jpg
Nu har jag och Kumo sportlov, men vi blir kvar på skolan eftersom matte måste jobba lite trots ledighet. Men fler och längre promenader blir det i alla fall när jag inte har några lektioner att passa. Har börjat knyta fast långlinan i midjan nu på promenaderna så att jag är säker på att inte försvinner ifrån mig, igår fick han dock springa runt lite med den släpande och fick såklart syn på någonting på åkern och satte av. Men då STANNADE han på kommando efter bara några meter. Sakta men säkert så ska det nog gå och få pli på rymlingen cool

"My way or the highway!"

Sidfot