#1 2011-05-22 16:54:05

Lena
Administratör
Från: Sturefors
Registrerad: 2006-07-09
Hundar/kennel:
**SUTAMUROKU** ♥Pärlan Boy Mimi Darina Lisa♥
Webbsida

Zum-Zum

Tänk att ingen har velat bli matte och husse till lilla Zum-Zum!

Hon behöver en egen tråd hälsar hon, nu när hon blivit både syskon och moderslös över bara några timmar och dessutom är en som ingen vill ha.

Hon verkar ta det med ro, Zum-Zum, det är en cool valp. Har följt med på en av våra favoritpromenader runt urskogsspåret. Där hängde hon med som om hon aldrig gjort annat än klättrat omkring i skogen över nerfallna träd.

Nu står kvällsmat och pizza på programmet.

Lena

Följ oss på tass tass Sutamurokus blogg tass tass

#2 2011-05-22 18:01:52

Ninashka
Medlem
Från: Stockholm
Registrerad: 2010-01-13
Hundar/kennel:
Honto-no Jinsei

Re: Zum-Zum

Stackars lilla Zum-Zum...men jag är rätt säker på att det inte går någon nöd på henne och att hon har det alldeles utmärkt i din flock. big_smile

Jinsei hälsar att det bara är att ha tålamod så dyker det upp någon förr eller senare. cool

#3 2011-05-22 21:00:06

Rosen
Medlem
Registrerad: 2007-07-21
Hundar/kennel:
Edeängs Beatris (Bea), Honto-No Ginjiro (Gin) & Honto-No Suto-Mu Stormageddon (Storm)
Webbsida

Hade jag haft tid och möjlighet så hade jag norpat henne på en gång. Men det är ett par år kvar tills nästa planerade tillökning i våran flock.

Hon hittar nog en egen familj inom kort ska du se.

#4 2011-05-23 03:49:45

Lena
Administratör
Hundar/kennel:
Webbsida

Zum-Zum fick en ny mamma i går - Akiko!

Akiko insåg att valpen var moderlös och bestämde sig för att det var hennes valp. Hon följer med den ut när den ska kissa, hon har sovit hos den hela natten - Akiko t o m ger valpen upplägg. Anar ni hur hungriga diabeteshundar är och hur viktig deras mat är för dom...?

Men Akiko vlile ge valpen sin mat.

Hon ler och svansar förtjust och lyckligt. Zum-Zum är inte helt övertygad, hon tittar lite avvaktande och förstår inte riktigt läget....

Vart tog hennes egen mamma vägen, vad hände...

Lena

#5 2011-05-23 06:15:04

LadyFrost
Medlem
Från: Linköping
Registrerad: 2006-05-21
Hundar/kennel:
Stämmlocks Izumi Go Akiko [Zumi] Tanspots Novums Norbert Novize [Norrie] (heeler)
Webbsida

Nameeeeeeeen heart

My beloved monster and me

#6 2011-05-23 06:47:30

Aiko-Chan
Medlem
Från: Oslo, Norge
Registrerad: 2009-10-31
Hundar/kennel:
Najanins Aiko-chan & Najanins Deki Imouto

Søteste gamlefrua Akiko! heart Jeg er sikker på at den rette familien for Zum-Zum snart dukker opp. Jeg er glad du bor så langt unna, for hadde jeg møtt henne hadde hun blitt med hjem og tatt del i kaostrioen!

#7 2011-05-23 08:46:35

Paint
Medlem
Från: Salem
Registrerad: 2006-08-10
Hundar/kennel:
KENZO - Sherae Takeda Ninja (00-13). MILOU - Ekevär's Ichigo (2010). OLIVER - Ekevär's I Want It All (2014)

Akiko, vilken hjärtevärmare du är heart

Zum-Zum är helt bedårande söt och verkar vara en riktigt käck liten tjej! Vår shibakvot är dessvärre redan fylld här hemma, annars hade jag nog hängt på ytterdörren inom kort wink

Håller tummarna för att hon snart får sig ett hem med kärleksfulla ägare! (Om nu Akiko kan släppa sin nyfunna valp wink )

/Malin

Allt mitt är mitt, allt ditt är också mitt och bara för att jag inte vill ha det, betyder det inte att du kan få det. - Yassi.

#8 2011-05-23 10:12:14

Ylis
Medlem
Från: Hörnefors, Umeå
Registrerad: 2008-10-27
Hundar/kennel:
Ikinokoru, Koori (i de sälla jaktmarkerna)

Åh Akiko! love

#9 2011-05-23 11:13:58

Helena
Medlem
Från: Salem
Registrerad: 2006-07-18
Hundar/kennel:
Ekevär's kennel
Webbsida

Det är så rörande när de gamla damerna plötsligt känner ansvar för en lite valp! heart
Yassi tog Miko till sitt hjärta från första stund och lät henne sova nära i hundbädden när hon saknade sin mamma första tiden.sleeping
Numera söker sig Miko bara till Yassi om hon själv är dålig och behöver tröst, annars är hon en uppkäftig tonåring som minsann inte behöver tröst!!tops
Zum-zum har det säkert alldeles förträffligt i sin flock fram tills en bra fodervärd dyker upp! fox

Hälsningar Helena

#10 2011-05-23 16:20:38

Ninashka
Medlem
Registrerad: 2010-01-13
Hundar/kennel:
Honto-no Jinsei

Men söta Akiko då! love

#11 2011-05-23 17:10:50

Lena
Administratör
Hundar/kennel:
Webbsida

Helena skrev:

Zum-zum har det säkert alldeles förträffligt i sin flock fram tills en bra fodervärd dyker upp! fox

Zum-Zum har det jättebra, även fast jag inte hade tänkt att ha en valp till härhemma just nu. Om tiden går tillräckligt långt så blir hon möjligen kvar helt och hållet... whistle - vem vet.....

Lena

#12 2011-05-23 20:45:04

Lina Örebro
Medlem
Från: Örebro
Hundar/kennel:
Honto-no Hanako [Saga]

Lena skrev:

Helena skrev:

Zum-Zum har det jättebra, även fast jag inte hade tänkt att ha en valp till härhemma just nu. Om tiden går tillräckligt långt så blir hon möjligen kvar helt och hållet... whistle - vem vet.....

Hihi... vi får väl se! Det vore ju ingen katastrof iaf wink Hon är så fin! Verkar vara en riktigt trevlig liten krabat dessutom.

#13 2011-05-24 03:50:25

Lena
Administratör
Hundar/kennel:
Webbsida

Lina Örebro skrev:

Hihi... vi får väl se! Det vore ju ingen katastrof iaf wink Hon är så fin! Verkar vara en riktigt trevlig liten krabat dessutom.

Zum-Zum är helt fantastisk! Lugn, rumsren dessutom. Sover i min säng hela natten och har inte bråttom ut på morgonen.

Hänger med bra ute i skogen men blir upprörd när dom andra springer ifrån henne, det tycker hon inte om!

Ikväll kommer mamma Zumi och hälsar på!

Lena

#14 2011-05-24 12:16:17

Helene
Administratör
Registrerad: 2006-06-12
Hundar/kennel:
KENNEL HONTO-NO
Webbsida

Vad fin hon är - tantaluran Akiko om tar sig an lilla Zum-Zum. love

Mvh / Helene

- 30 år med shiba -
Medlem i bl.a. Svenska och Norska kennelklubben, Norska shibaklubben och NIPPO (japan).

#15 2011-05-25 05:08:29

Lena
Administratör
Hundar/kennel:
Webbsida

Vilka glädjekravaller när mamma Zumi kom på besök! heart

Lena

#16 2011-05-25 17:16:27

Lena
Administratör
Hundar/kennel:
Webbsida

Akiko har snabbt tröttnat på att vara extramamma - Zum-Zum har 2 nya idoler - matte och Pärlan! wink

Hon är en riktig pallevante i skogen och hänger med helt fantastisk - men själv går jag med en ständig skräck - tänk om jag trampar på henne! Ni vet hur små valpar helt oförskräckt finns framför ens klumpiga fötter mest hela tiden!

Lena

#17 2011-05-29 12:38:39

Lena
Administratör
Hundar/kennel:
Webbsida

Zum-Zum är en flicka med ruter i! Vi har ju en promenad som både jag och hundarna älskar - en urskogsslinga med många fallna träd på stigen. Zum-Zum har lärt sig ta sig över stockar som är 3-4 ggr så höga som henne själv. I morse hade det regnat och stockarna var såphala. Dom största utan bark blev omöjliga att ta sig över och jag erbjöd mig att bära henne över. Hon blev så arg att hon skrek "KAN SJÄLV!" var det tydliga budskapet..

Och minsann - på hemvägen hade hon lärt sig en teknik att ta sig över den största stock - och hon var mycket belåten med sig själv...

Lena

#18 2011-05-29 13:39:43

andrea
Medlem
Från: Falun
Registrerad: 2009-02-19
Hundar/kennel:
Mitsukai's Chikara aka Chi

Lena skrev:

Zum-Zum är en flicka med ruter i! Vi har ju en promenad som både jag och hundarna älskar - en urskogsslinga med många fallna träd på stigen. Zum-Zum har lärt sig ta sig över stockar som är 3-4 ggr så höga som henne själv. I morse hade det regnat och stockarna var såphala. Dom största utan bark blev omöjliga att ta sig över och jag erbjöd mig att bära henne över. Hon blev så arg att hon skrek "KAN SJÄLV!" var det tydliga budskapet..

Och minsann - på hemvägen hade hon lärt sig en teknik att ta sig över den största stock - och hon var mycket belåten med sig själv...

Lite sötnosen då! Klart hon kan själv. Hon är ju en Shiba-prinsessa smile

andrea
    &
ChiBus

#19 2011-06-01 19:55:32

Lena
Administratör
Hundar/kennel:
Webbsida

Läste just att mamma Zumi börjat träna igen - kan berätta att dottern Zum-Zum har ett mål i sikte - att FÅ träna! Hon tycker det är jättekul, speciellt godiset. Jag skriker AAJ!!! AAJ!! om och om igen när hon vill ta sin belöning alldeles för snabbt.

Sitt sitter som en smäck så nu tar vi ligg också. Kommer gör hon som ett skott och det är svårare att få henne att gå FRÅN fötterna. En otroligt följsam, pigg och rolig liten hund att hålla på med! heart

Lena

#20 2011-06-02 16:07:31

Lena
Administratör
Hundar/kennel:
Webbsida

http://shibainfo.com/forum/img/gallery/5_1307018587.jpg

Lilla ljuva Zum

Lena

#21 2011-06-02 17:16:47

Lina Örebro
Medlem
Från: Örebro
Hundar/kennel:
Honto-no Hanako [Saga]

Ja du Lena... behåll! love

#22 2011-06-02 17:26:47

Ylis
Medlem
Från: Hörnefors, Umeå
Registrerad: 2008-10-27
Hundar/kennel:
Ikinokoru, Koori (i de sälla jaktmarkerna)

Men så söt hon är! love

#23 2011-06-03 04:12:02

Lena
Administratör
Hundar/kennel:
Webbsida

Zum-Zum är ljuv som en persika på utsidan men ett rivjärn på insidan! heart Det är världens drag i henne!

Hon fungerar klanderfritt ihop med alla hundarna, inga hysteriska excesser med stackars Taizan, håller sig undan Hana eller Akiko när dom vill vara ifred. Hon är MYCKET välbalanserad!

Hon är helt makalös på att hålla sig, det var många år sedan, om någonsin, jag har haft en valp som varit så duktig på just detta.

När matte kommer är hon världens gladaste och raraste lilla shiba - hoppar omkring, överlycklig, på det allra sötaste sätt! heart heart heart

Lena

#24 2011-06-03 15:44:32

Lena
Administratör
Hundar/kennel:
Webbsida

- jag måste skratta, hon är bra rolig lilla Zum.... Som en satellit cirklar hon runt oss andra när vi är ute och går. Koppel är definitivt hennes svaga sida, det kan hon omöjligt gå i. Utan koppel går jättebra! Runt, emellan, framför, bakom.... Måste se bra kul ut! lol

Lena

#25 2011-06-04 10:15:59

Lollo Lemmetty
Medlem
Från: Hästängsudd / Åkersberga
Registrerad: 2006-07-13
Hundar/kennel:
Honto No Rintaro "Tarro" , Honto No Chikai "Maja"

Ljuvlig love

Bästa Hälsningar
           Lollo med Tarro och Maja

#26 2011-06-05 18:14:56

andrea
Medlem
Från: Falun
Registrerad: 2009-02-19
Hundar/kennel:
Mitsukai's Chikara aka Chi

Lena skrev:

- jag måste skratta, hon är bra rolig lilla Zum.... Som en satellit cirklar hon runt oss andra när vi är ute och går. Koppel är definitivt hennes svaga sida, det kan hon omöjligt gå i. Utan koppel går jättebra! Runt, emellan, framför, bakom.... Måste se bra kul ut! lol

Du får filma Lena smile

andrea
    &
ChiBus

#27 2011-06-05 18:41:38

Lena
Administratör
Hundar/kennel:
Webbsida

andrea skrev:

Lena skrev:

Du får filma Lena smile

Kan inte! Någon annan borde göra det... Det är ju runt mig hon cirklar, och jag har koppel i alla händer.

Lena

#28 2011-06-06 06:25:35

Lena
Administratör
Hundar/kennel:
Webbsida

Zum har kommit in i retstickeåldern!
Hon retas med alla hundarna - i går blev Taizan så grinig att han petade till henne, och sånt gör Tai väldigt sällan.

Pärlan är nästan värst ansatt, när hon tappar tålamodet - så leker hon omkull Zum-Zum. Först brottar hon ner henne, men om Zum fortsätter retas, d v s bitas, hänga i nackar och pälsar, skrika och bete sig allmänt gräsligt - så springer hon ner henne några gånger. Det brukar få Zum - som tjuter av förtrytelse, som ett ånglok! - att ge sig för en stund...

Lena

#29 2011-06-06 14:58:34

Lena
Administratör
Hundar/kennel:
Webbsida

I dag har Zum varit på äventyr - hon har hälsat på hemma hos mamma Zumi och Norrie. Matte har inte märkt att Zum har växt, men nu var hon helt plötsligt större än Norrie och kunde matcha honom i lek! neutral NÄR HÄNDE DET???

Glädjen när Zumi och Zum-Zum träffas är helt rörande. Zum ville dia men det fanns ju ingen mjölk kvar längre.

Lena

#30 2011-06-13 21:49:26

Helene
Administratör
Registrerad: 2006-06-12
Hundar/kennel:
KENNEL HONTO-NO
Webbsida

http://shibainfo.com/forum/img/gallery/4_1308001686.jpg

Söt tjej!... eller hur?

Mvh / Helene

- 30 år med shiba -
Medlem i bl.a. Svenska och Norska kennelklubben, Norska shibaklubben och NIPPO (japan).

Sidfot