#31 2012-05-18 08:03:18

Ylis
Medlem
Från: Hörnefors, Umeå
Registrerad: 2008-10-27
Hundar/kennel:
Ikinokoru, Koori (i de sälla jaktmarkerna)

Re: Prinsessan

Åh! Jag gillar verkligen bilden där hon ligger på lur på vägen och där hon försöker klättra upp ur vattnet.

Och gullvivor! Mina har knappt ens knoppar än. De första påskliljorna har precis börjat slå ut, mina björkar har inte ett enda löv... Vi har inte ens blivit av med all snö ens här vid kusten, och ån är en grumlig, brun fors som svämmar över av allt smältvatten...

Stenmuren med öppningen, blommande träd, förgätmigej (en av mina älsklingsblommor), ljuset som silar ner genom det aldeles nya lövverket... Det är nästan så jag känner lukten av häggen... Tack för att du delar med dig av så härliga bilder! flower

#32 2012-05-19 04:12:36

Lena
Administratör
Från: Sturefors
Registrerad: 2006-07-09
Hundar/kennel:
**SUTAMUROKU** ♥Pärlan Boy Mimi Darina Lisa♥
Webbsida

Ylis skrev:

Åh! Jag gillar verkligen bilden där hon ligger på lur på vägen och där hon försöker klättra upp ur vattnet.

Och gullvivor! Mina har knappt ens knoppar än. De första påskliljorna har precis börjat slå ut, mina björkar har inte ett enda löv... Vi har inte ens blivit av med all snö ens här vid kusten, och ån är en grumlig, brun fors som svämmar över av allt smältvatten...

Stenmuren med öppningen, blommande träd, förgätmigej (en av mina älsklingsblommor), ljuset som silar ner genom det aldeles nya lövverket... Det är nästan så jag känner lukten av häggen... Tack för att du delar med dig av så härliga bilder! flower

Tack!
Tänkte att jag ska gå tillbaka till dessa bilder i vinter och titta på just det gröna, ljuset....

Lena

Följ oss på tass tass Sutamurokus blogg tass tass

#33 2012-05-20 06:55:46

Lena
Administratör
Hundar/kennel:
Webbsida

Om Pärlan är Prinsessans extramamma så är Zum hennes allra bästa vän. Det FINNS ingen snällare och rarare hundflicka än Zum!  Hon leker så gärna med lilla Prinsessan.

Ibland gör det ont att leka med Prinsessan - som vet precis hur man bäst hänger sig fast med ett vasst bett i läppen så att allt motstånd försvinner hos den andra hunden! - men Zum bara skriker till och ger aldrig tillbaka. I stället reser hon sig upp och går därifrån. "Om du är dum så leker jag inte med dig".

Lena

#34 2012-05-20 07:41:55

Linda Olsson
Medlem
Från: Höllviken
Registrerad: 2010-07-18
Hundar/kennel:
Nidhøg's Eniwa Eimi - Eida "Thelma", Nidhøg's Beniichi Boni - Bijin "Elsa"

Lena skrev:

Om Pärlan är Prinsessans extramamma så är Zum hennes allra bästa vän. Det FINNS ingen snällare och rarare hundflicka än Zum!  Hon leker så gärna med lilla Prinsessan.

Ibland gör det ont att leka med Prinsessan - som vet precis hur man bäst hänger sig fast med ett vasst bett i läppen så att allt motstånd försvinner hos den andra hunden! - men Zum bara skriker till och ger aldrig tillbaka. I stället reser hon sig upp och går därifrån. "Om du är dum så leker jag inte med dig".

Låter som om bästisen Zum är en perfekt lekkamrat och som dessutom lär ut lite lek-hyffs till Sessan!
love

Hälsningar
Linda, Thelma & Elsa

#35 2012-05-20 11:38:06

Lena
Administratör
Hundar/kennel:
Webbsida

Linda Olsson skrev:

Lena skrev:

Låter som om bästisen Zum är en perfekt lekkamrat och som dessutom lär ut lite lek-hyffs till Sessan!
love

ja, det är tur att hon finns! smile heart

Lena

#36 2012-05-23 05:16:48

Lena
Administratör
Hundar/kennel:
Webbsida

Prinsessan har en lek som matte inte vet om hon ska gilla eller ej.... - hon bär omkring på sin matskål, i keramik. Den delen är bra inför framtida träningar och tävlingar! Resten ogillar matte - när Sessan sedan vänder upponer på matskålen på parketten och föser runt den över hela golvet.... yawn

Lena

#37 2012-05-23 14:01:58

Helene
Administratör
Registrerad: 2006-06-12
Hundar/kennel:
KENNEL HONTO-NO
Webbsida

lol man har inte roligare än man gör sig! Kreativ liten tjej!

Mvh / Helene

- 30 år med shiba -
Medlem i bl.a. Svenska och Norska kennelklubben, Norska shibaklubben och NIPPO (japan).

#38 2012-05-30 13:33:17

Lena
Administratör
Hundar/kennel:
Webbsida

Det är alltid roligt att se hur snabbt valpar utvecklas...

Prinsessan har från en dag till en annan lärt sig att HOPPA, något hon praktiserar i tid och otid. Jämfota upp i soffan bara, och sedan spatserar man förstås vidare ut på vardagsrumsbordet! cool VA? FÅR MAN INTE?? - Prinsessan blir lika förvånad varenda gång matte säger till! Omedelbart provar hon 4 ggr till för att se, om matte menar allvar!

Prinsessan älskar, precis som syster Pärlan, att gå omkring med något i munnen.  Hon bär på allt hon kan hitta, från papper, gosedjur till skålar, keramik m m. När hon hittade en stor plaskburk att bära på blev det svårt, för då såg hon ju ingenting! PANG! in i väggen gick hon, men inte bekommer det en Prinsessa, hon vandrar oförtrutet vidare.

Gå i koppel är hon en hejare på, benen har blivit långa och gängliga - hon kan kliva fram i samma takt som vi andra.

Lena

#39 2012-05-30 17:20:18

Mayvor
Medlem
Från: Köping
Registrerad: 2006-07-24
Hundar/kennel:
Honto-No Gendo "Kenzo", Aangenaam Evening Shade "Jiro" och Aangenaam Nikka Sendai "Sally"

Hoppandet kommer från pappa! Snöprinsessan Sally är en hejare på att hoppa! Och jag har sett pappan och hans otroliga hoppande! Arvet är starkt!

Mayvor

#40 2012-05-31 05:35:23

Lena
Administratör
Hundar/kennel:
Webbsida

Mayvor skrev:

Hoppandet kommer från pappa! Snöprinsessan Sally är en hejare på att hoppa! Och jag har sett pappan och hans otroliga hoppande! Arvet är starkt!

Mayvor

lol  Finns det inga höjdhoppstävlingar vi kan starta på?

En annan sak som kanske låter konstig är, att hon har väldigt starka käkar och kan tugga sönder hårda saker.

Lena

#41 2012-05-31 17:17:03

Mayvor
Medlem
Hundar/kennel:
Honto-No Gendo "Kenzo", Aangenaam Evening Shade "Jiro" och Aangenaam Nikka Sendai "Sally"

Konstigt? Helt naturligt tycker snöprinsessan! lol Vad har man annars fått sina tänder till?

En tävling? Det finns i alla fall 3 st som kan tävla i höjdhopp!  Det vore kul!

Mayvor

#42 2012-06-01 09:49:22

Lena
Administratör
Hundar/kennel:
Webbsida

Mayvor skrev:

Konstigt? Helt naturligt tycker snöprinsessan! lol Vad har man annars fått sina tänder till?

En tävling? Det finns i alla fall 3 st som kan tävla i höjdhopp!  Det vore kul!

Mayvor

lol

Ja, jag tror aldrig att jag förut haft en valp på 12 veckor som hoppar upp i soffan från stillastående och som utan minsta problem hoppar mellan fåtölj och soffa... big_smile

Lena

#43 2012-06-02 05:28:32

Lena
Administratör
Hundar/kennel:
Webbsida

De vuxna ligger och tuggar på ben - väldigt goda ben och Prinsessan vill så gärna ha dom!

Hon skäller - hon hämtar dom populära road-kill-leksakerna från Norge - drar omkring och leker och visar hur roliga dom är - men nej då, ingen vuxen hund lämnar sitt ben!

Då blir Prinsessan lite ifrån sig - och börjar tugga sönder mattan i vardagsrummet och slänger små bitar omkring sig. Nejdå, ingen vuxen hund lämnar ändå sitt ben, den enda som kommer är matte... devil

Prinsessan slokar... tops

Lena

#44 2012-06-02 07:01:24

Helene
Administratör
Hundar/kennel:
KENNEL HONTO-NO
Webbsida

Livet kan vara hårt som liten... cool

Nikki stämmer in i att det ska vara mera andras ben åt valpar! Varför får de alltid de äckligaste? Även om de ser likadana ut så smakar de ju sämst! mad

Mvh / Helene

- 30 år med shiba -
Medlem i bl.a. Svenska och Norska kennelklubben, Norska shibaklubben och NIPPO (japan).

#45 2012-06-03 07:02:02

Lena
Administratör
Hundar/kennel:
Webbsida

Helene skrev:

Livet kan vara hårt som liten... cool

Nikki stämmer in i att det ska vara mera andras ben åt valpar! Varför får de alltid de äckligaste? Även om de ser likadana ut så smakar de ju sämst! mad

Nä, så är det ju... En tugg-glad valp som Prinsess har givetvis en uppsjö av ben att välja mellan, men dom är ju inte lika goda. hmm

Lena

#46 2012-06-04 18:35:56

Lena
Administratör
Hundar/kennel:
Webbsida

Den här valpen är speciell! Kan inte annat än ruska på huvudet och skratta... I dag hittade jag henne på altanbordet dit annars bara Taizan brukar hoppa upp, eftersom man på uppvägen måste gå via soffan som består av plankor med mellanrum, vilket de vuxna tycker är lite otäckt. Men inte Prinsessan! Ner hoppar hon förstås direkt och utan att gå via soffan. cool

Lena

#47 2012-06-04 19:47:24

susieopujo
Medlem
Från: Motala
Registrerad: 2007-09-18
Hundar/kennel:
Chonix Ikki Chonix Pujo

love

heart  SHIBA  heart

#48 2012-06-04 20:17:19

Linda Olsson
Medlem
Hundar/kennel:

Vilken tuff sessa! Tycker att det verkar bo mycket girlpower i henne!
lovecool

Hälsningar
Linda, Thelma & Elsa

#49 2012-06-05 06:24:31

Lena
Administratör
Hundar/kennel:
Webbsida

Linda Olsson skrev:

Vilken tuff sessa! Tycker att det verkar bo mycket girlpower i henne!
lovecool

Det är MYCKET girlpower i den här valpen! lol
Ännu en hund som borde tränas - tävlas, jag blir lite matt... När hon fick syn på en rådjursskank sög hon den direkt - och det gör inte ens många vuxna hundar... Så viltspår ska hon tränas och provas i, nosen går för jämnan på henne.

Sen tror jag tyvärr hon borde gå agility och det svär jag över, för jag orkar helt enkelt inte hålla på med hur många hundsporter som helst och agility tror jag kräver sin man, minst sagt... neutral

Ingen Linköpinsbo som skulle vilja ha ett träningsobjekt...? hmm

Lena

#50 2012-06-11 05:15:45

Lena
Administratör
Hundar/kennel:
Webbsida

Jag sitter i soffan och ser något flyga förbi i ansiktshöjd- herregud, har en stor fågel kommit in? tänker jag innan jag blixtsnabbt förstår att det var en Prinsessa som flög förbi.... lol

Lena

#51 2012-06-11 16:50:01

Lena
Administratör
Hundar/kennel:
Webbsida

http://shibainfo.com/forum/img/gallery/5_1339433352.jpg

Prinsessan har fått ett nytt, rosa halsband med glitter på! wink

Lena

#52 2012-06-11 18:38:55

Linda Olsson
Medlem
Hundar/kennel:

Såklart ska en liten prinsessa ha strass och fint halsband på! heart
Bara det finaste är gott nog!

Hälsningar
Linda, Thelma & Elsa

#53 2012-06-12 15:18:25

Lena
Administratör
Hundar/kennel:
Webbsida

Att ha en Prinsessa i sitt liv innebär en hel del arbete. neutral 3.5 månad gammal.

På många sätt är hon en makalös valp - knatar på jätteduktigt i koppel, helt rumsren, inga problem med mat eller mage. Lätt att ha att göra med.

Men full fart! Vaknar fortfarande minst 1 gång varje natt - bara för att hon vill hälsa på alla! Morr och ilskna miner från både matte och hundar hindrar henne inte...

På kvällarna för hon ett oväsen som man inte trodde var möjligt - när hon flyger omkring härhemma, oftast med något i munnen som låter illa på olika sätt! Från kl 19-22 är hennes överaktivitets-tid. Sedan en kvällskiss - så somnar hon...

En flaska med handtvål har försvunnit från ett tvättställ - och jag kan bara inte hitta den! Vem skulle ha kunnat hoppa upp på en toalettstol - stulit den och sedan gömt undan den - om inte en Prinsessa...?

Mitt hem ser ut som en avstjälpningsplats - förstår inte att en enda liten valp kan skräpa ner så mycket! roll

- och ändå... En prinsessvalp är en prinsessvalp! Man kan inte låta bli att beundra och skratta åt! love tops

Lena

#54 2012-06-13 18:37:48

Mayvor
Medlem
Hundar/kennel:

Och ibland tar det några dagar innan man skrattar åt eländet whistle Men vad de än har ställt till med, så älskar man små prinsessor ändå!

Mayvor

#55 2012-06-14 12:08:14

Lena
Administratör
Hundar/kennel:
Webbsida

Mayvor skrev:

Och ibland tar det några dagar innan man skrattar åt eländet whistle Men vad de än har ställt till med, så älskar man små prinsessor ändå!

Mayvor

Prinsessor är prinsessor, och även om matte får vandra liksom över en soptipp som toppas av tussar av valphår, så är den lilla så rolig och så full av upptåg att hon verkligen förgyller ens vardag!

I går kväll i TV-soffan kom helt plötsligt en sko vandrande förbi i luften! Matte upp förstås och tog tillbaka skon - Prinsessan var inte helt nöjd, men lät bli de andra skorna resten av kvällen... smile

Lena

#56 2012-06-15 04:05:36

Lena
Administratör
Hundar/kennel:
Webbsida

Finnsn det något mysigare än att ha valp som jublar av lycka när matte slår upp sina ögon på morgonen? smile

Sova hela natten har hon gjort i flera dagar nu, men glädjen på morgonen är överväldigande! Speciellt viktig är matte, man alla ska hälsas på!

Lena

#57 2012-06-15 19:55:43

Lindalo
Medlem
Från: Hedemora
Registrerad: 2006-07-13
Hundar/kennel:
Kennel Watashi-No, Stämmlocks Densetsu *Denzo* och Honto-No Akira Hime *Akira*
Webbsida

love

Sugoi!!!!
(Wow)

#58 2012-06-15 20:26:12

Helene
Administratör
Hundar/kennel:
KENNEL HONTO-NO
Webbsida

Morgonpussar är goa´Speciellt när man har fått sova big_smile

Mvh / Helene

- 30 år med shiba -

#59 2012-06-16 17:49:19

Mayvor
Medlem
Hundar/kennel:

Skor är väldigt intressanta för snöprinsessan fortfarande. Det finns ju sulor, även om de sitter fast, i de flesta skor! Och de luktar ju så gott! Så har vi glömt att gömma skor, så möts vi av att innanmätet ligger bredvid när vi kommer hem, alltid! Och man ska inte prata om när det kommer gäster, de har helt underbara skor!!! whistle

Mayvor

#60 2012-06-16 17:58:08

Lena
Administratör
Hundar/kennel:
Webbsida

Mayvor skrev:

Skor är väldigt intressanta för snöprinsessan fortfarande. Det finns ju sulor, även om de sitter fast, i de flesta skor! Och de luktar ju så gott! Så har vi glömt att gömma skor, så möts vi av att innanmätet ligger bredvid när vi kommer hem, alltid! Och man ska inte prata om när det kommer gäster, de har helt underbara skor!!! whistle

Mayvor

lol lol lol

Jag måste säga att den lilla Prinsessan är en pappershund framför allt! - och det gör ju inte så mycket förutom att det blir stökigt....

Inga väggar, lister, skor eller koppel har gått åt - även om ett och annat liksom ramlar in i munnen framförallt på kvällarna när Prinsessan är lite "galen"...

Hon är så himla go´- med långbena! - som en helt underbar Pippi Långstrump i hundversion! heart heart heart

Lena

Sidfot