#1 2013-01-08 12:02:11

Linda J
Medlem
Från: Värmdö
Registrerad: 2012-10-14
Hundar/kennel:
Edeängs Sussi " My", Novens l'Jishin " Kurre", Eriko No Etsuko Go Enerhaugen "Lora"

Omplacering av shibahane

Jag har startat en tråd om vår shiba Kurre som är 6 1/2 år som behöver omplaceras.
Kurre går inte ihop med vår andra shiba(tik) och vi behöver hitta ett nytt hem till Kurre snarast.
I tråden som jag har startat kommer ni att kunna läsa mer om Kurre och se bilder på honom.
Han är världens raraste hund men har inte tidigare bott inomhus med människor, förutom med oss nu sedan oktober.
Vårt mål är att hitta ett hem till Kurre utan andra djur eller barn, där han får vara i lugn och ro och där personen som tar hand om honom har mycket tålamod och förstår sig på honom , hans sätt att tänka och agera och som kan varsamt och kärleksfullt lära honom nya saker och regler.

Kontakta mig om ni vet ngn som kan vara intresserad!!

/Linda

#2 2014-01-08 09:41:20

sebsai01
Medlem
Registrerad: 2014-01-08

Re: Omplacering av shibahane

Det var ju ett tag sedan den här tråden startades, men jag hjälper just nu min mor att leta efter en vuxen shiba för omplacering. Om han fortfarande är hos er kanske det kan vara intressant?

#3 2014-01-08 11:19:19

Helene
Administratör
Registrerad: 2006-06-12
Hundar/kennel:
KENNEL HONTO-NO
Webbsida

Jag hoppar in och svarar men jag vet att det inte är aktuellt med Kurre. Men det finns en omplaceringsannons på en drygt 1-års hane här på shibainfo.
http://shibainfo.com/index.php?page=valpannonser

Mvh / Helene

- 30 år med shiba -
Medlem i bl.a. Svenska och Norska kennelklubben, Norska shibaklubben och NIPPO (japan).

#4 2014-01-08 14:53:23

Aiko-Chan
Medlem
Från: Oslo, Norge
Registrerad: 2009-10-31
Hundar/kennel:
Najanins Aiko-chan & Najanins Deki Imouto

sebsai01 skrev:

Det var ju ett tag sedan den här tråden startades, men jag hjälper just nu min mor att leta efter en vuxen shiba för omplacering. Om han fortfarande är hos er kanske det kan vara intressant?

Det finnes en voksen shiba som behøver en ny familie her i Norge. Send meg en privat melding, så kan jeg videreformidle kontakt. smile

Sidfot