#1 2013-12-10 00:29:02

Linda J
Medlem
Från: Värmdö
Registrerad: 2012-10-14
Hundar/kennel:
Edeängs Sussi " My", Novens l'Jishin " Kurre", Eriko No Etsuko Go Enerhaugen "Lora"

Kurre "Bobonalle", My "Nappetjej" & Lora "Doris"

Det känns jätte bra att starta en ny tråd eftersom vi för lite mer än en månad sedan fick tillökning i familjen  smile så nu är shiborna 3  st! heart

Jag börjar direkt med funderingar som jag behöver hjälp med :
Lilla valpen Lora är en mycket självsäker och i många lägen kaxig tjej  wink , bara ett exempel är när Kurre tröttnade på hennes skuttande och skällde till ordentligt åt henne(genom galler), då svarade Lora med att skutta framför Kurre ännu mer och började skälla tillbaka…
Nu till funderingen, Lora bits mycket och det verkar ta tid för henne att lära sig hur hårt man får bitas, värst är det när hon är uppjagad, och det blir hon oftast bara av åsynen av My…
Med tiden kommer bitandet att försvinna, men jag är orolig för My som är superlugn.
Idag sa Jonas att han hade känt en fästing på Mys rygg, jag kollade igenom pälsen och ju mer jag letade desto fler bitmärken från Loras tänder hittade jag, sårskorpor bla.
Jag och Jonas tycker att My måste få själv säga till ordentligt till Lora för att Lora ska förstå men problemet är att hon inte gör det…tillräckligt. En gång hörde vi shibaskriket från Lora och det var gällande ett ben som hon knyckte ur Mys mun. My blev så rädd när Lora skrek att hon sprang fram till henne för att trösta henne och sedan till mig…
Lora snor alla benen, helst ur Mys mun , oavsett hur många ben som ligger på golvet så ska hon ta Mys och My visar tänder och morrar och skäller, men det skrämmer inte valpen, hon skuttar runt My som en duracellkanin och börjar morra och skälla tillbaka, ibland bita på Mys fötter och ligger och sprattlar bredvid My.
Inomhus när Lora hugger tag i My, ofta i halsen , munnen och nacken, säger jag "lägg av", och det har hon lärt sig att förstå nu, men utomhus lyssnar hon inte, hon hugger tänderna i My och hänger kvar i henne, ofta på ryggen och då har jag tagit in Lora och då biter hon mig i fingrarna och i ansiktet om hon kommer åt.
Så det här är när hon är uppspelt/övertrött.
En annan sak som jag har märkt som har varit svårt är att varva ner henne, det har jag lagt mycket tid på, att se till att hon faktiskt lär sig att lugna ner sig också. Det märker jag framsteg i, men just bitandet är jag orolig över. Med My räckte det med att vi tjöt ut "aj" för att hon skulle förstå att hon tagit i för hårt och jag vände ryggen till eller gick därifrån, så hon lärde sig snabbt, Lora reagerar inte på d, vänder man ryggen eller börjar gå bort kommer ett par valptänder och hugger snabbt i klädena och vaderna så att det gör riktigt ont.

Senast redigerat av Linda J (2013-12-10 00:30:58)

#2 2013-12-10 10:54:50

Lena
Administratör
Från: Sturefors
Registrerad: 2006-07-09
Hundar/kennel:
**SUTAMUROKU** ♥Pärlan Boy Mimi Darina Lisa♥
Webbsida

Re: Kurre "Bobonalle", My "Nappetjej" & Lora "Doris"

Om de andra hundarna inte klarar av illbattingen så måste ni gå in och säga ifrån.

Det är ju ni som bestämmer i flocken och om den lilla får hållas för er så antar resten av flocken att det är tillåtet och att ni vill ha det så. Risken är då i stället att irritationen byggs på hos dom vuxna och att dom nyper till henne hårdare än vad nöden kräver en dag.

Lena

Följ oss på tass tass Sutamurokus blogg tass tass

#3 2013-12-10 11:15:20

Linda J
Medlem
Hundar/kennel:
Edeängs Sussi " My", Novens l'Jishin " Kurre", Eriko No Etsuko Go Enerhaugen "Lora"

Lena skrev:

Om de andra hundarna inte klarar av illbattingen så måste ni gå in och säga ifrån.

Det är ju ni som bestämmer i flocken och om den lilla får hållas för er så antar resten av flocken att det är tillåtet och att ni vill ha det så. Risken är då i stället att irritationen byggs på hos dom vuxna och att dom nyper till henne hårdare än vad nöden kräver en dag.

Vilket sätt är bäst att säga ifrån på i det här fallet?
  som sagt har kommandot Lägg av börjat fungera inomhus, men utomhus tar det bara ngn sekund och Lora biter tag i My.
Ett par gånger har jag låtit My hantera situationen själv och det resulterar i att Lora bits och morrar(hon blir helt okontaktbar) men efter en stund fräser My ordentligt och avvärjer "valpattackerna" på ett sätt utan att skada Lora men till slut, efter ganska lång tid, fattar Lora vinken och lugnar ner sig ngt men då har hon redan hållt på och bitit i My...
My vill verkligen leka med Lora och försöker ta en leksak och leka dragkamp och det håller i ngra sekunder innan Lora börjar bita henne istället för att lockas av leksaken. Jag går då emellan , lyfter upp Lora och säger nej/lägg av och när hon är lugn släpper jag ner henne, och lugnar hon inte ner sig bär jag in henne och släpper ner henne när hon slutat bitas.
När Lora har bitit inomhus har jag satt henne på andra sidan av ett galler som jag delar av vardagsrummet med när hon är som "olydigast", då skriker hon halsen av sig och till slut övergår tjutandet till ett jamande ljud och när hon blir lugn lyfter jag tillbaka henne till andra sidan...
Kurre stängde jag ute när han visade upp ett olämpligt beteende, men då fick han vara inne på ett rum tills han visade lugn, men kan man göra så med en liten valp? det känns som att valpen inte förstår en sådan konsekvens, att bli isolerad utan att se oss och jag är rädd för att det skapar en otrygg valp.   
Vilka metoder kan jag pröva med en pytte valp?
Ps. jag kommer sedan skriva om Loras härliga personlighet, hon bits inte hela tiden  ;-)

#4 2013-12-10 16:40:33

Lena
Administratör
Hundar/kennel:
Webbsida

Det ska egentligen vara ca 3 år mellan hundarna, speciellt om dom är av samma kön... Då blir det enklast och den äldre är vuxen och har mer respekt med sig redan från början. My är väl bara valp själv nästan? Då kan hon inte bära den bördan. Det är en enorm skillnad mellan en halvvuxen ungtik och en vuxen och mogen tik. Det som händer nu är viktigt för framtiden. Det ska ju råda ett förhållande mellan tikarna i många år framåt och tikar som är alltför nära i ålder är inte så lätt att hantera för en själv som ägare.

Hur ni ska säga ifrån till den lilla på bästa sätt överlåter jag till uppfödaren, d v s Helene.

Lena

#5 2013-12-10 17:23:12

bamse
Medlem
Från: Södra Sandby
Registrerad: 2008-08-29
Hundar/kennel:
Dandyboss Chuzenji-Ko-Son Bamse, (i minne), Honto-No-Ginza, Sutamuroku Lil´ZZ Taito

OH! En till shiba! Det skall bli spännande att följa hur ni löser detta. Ni har ju varit så fantastiska med My och Kurre. Några råd har inte jag att ge, de där pirayatänderna glömmer man ju inte hmm

#6 2013-12-10 17:54:34

Linda J
Medlem
Hundar/kennel:

Lena skrev:

Det ska egentligen vara ca 3 år mellan hundarna, speciellt om dom är av samma kön... Då blir det enklast och den äldre är vuxen och har mer respekt med sig redan från början. My är väl bara valp själv nästan? Då kan hon inte bära den bördan. Det är en enorm skillnad mellan en halvvuxen ungtik och en vuxen och mogen tik. Det som händer nu är viktigt för framtiden. Det ska ju råda ett förhållande mellan tikarna i många år framåt och tikar som är alltför nära i ålder är inte så lätt att hantera för en själv som ägare.

Hur ni ska säga ifrån till den lilla på bästa sätt överlåter jag till uppfödaren, d v s Helene.

Precis som du skriver att det som händer nu är viktigt för framtiden, det är det jag har i tankarna, jag vet att My o Lora kommer att kunna funka fint ihop, det gör de redan på många sätt, men det gäller att jag som flockledare styr mycket nu och styr på rätt sätt...

#7 2013-12-10 17:56:08

Linda J
Medlem
Hundar/kennel:

bamse skrev:

OH! En till shiba! Det skall bli spännande att följa hur ni löser detta. Ni har ju varit så fantastiska med My och Kurre. Några råd har inte jag att ge, de där pirayatänderna glömmer man ju inte hmm

Jag tror att allt kommer att ordna sig, bara jag hanterar situationen och gör det på ett sätt som funkar och passar i den här flocken. 
aa pirayatänder är Super vassa  lol

#8 2013-12-10 18:35:58

bini.89
Medlem
Från: dalarna
Registrerad: 2011-06-02
Hundar/kennel:
Honto-no waka kurohime (Ayase), Astrid & Ginni (JRT)

Jag var nyss (eller är) i ungefär samma situation som du är nu.  Med Astrid 11, Ginni 4, och Aya nu 4 månader. Ginni och Aya går väldigt bra ihop och leker mycket med varandra. Jag håller mycket koll på dem när de leker efter det händer att Aya kan som sagt bli lite het och kanske inte riktigt tänker sig för hur hårt hon biter. Ginni tål väldigt mycket (kanske lite för mycket). I början fick jag ta ifrån Aya och lugna ner henne innan dom fick fortsätta leka. Men när Ginni säger ifrån idag så lugnar som oftast ner sig på en gång.

Astrid har alltid varit en väldigt speciell hund som vill ha mycket "eget space" Idag  ger sig oftast Aya självmat när Astrid talar om att hon går över gränsen. Men ibland som du säger står hon på sig och skäller tillbaka. Astrid brukar då bara tala om högre att nu ger du dig. Slutar inte Aya då utan skäller mer så säger jag åt henne att nu säger faktiskt Astrid nej. Då är det nej! Men det blir mycket bättre och bättre med tiden smile

Hoppas allt går bra för er! wave

Senast redigerat av bini.89 (2013-12-10 18:36:21)

// Mvh
sabina ("Shibabiten" jack russel ägare) :3
Nu också stolt shibaägare till: Honto-no Waka Kurohime

#9 2013-12-10 20:50:01

Linda J
Medlem
Hundar/kennel:

Det känns bra att höra att andra är i situationen, som jag egentligen inte upplever som ett gigantiskt problem men vill ta tag i d nu så fort som möjligt för att alla i flocken förstår vilka regler som gäller hos oss.
Ni andra som precis har tagit hem valpar, hur hanterar ni situationen när de bits och nafsar?

#10 2013-12-10 20:52:28

Linda J
Medlem
Hundar/kennel:

bini.89 skrev:

Jag var nyss (eller är) i ungefär samma situation som du är nu.  Med Astrid 11, Ginni 4, och Aya nu 4 månader. Ginni och Aya går väldigt bra ihop och leker mycket med varandra. Jag håller mycket koll på dem när de leker efter det händer att Aya kan som sagt bli lite het och kanske inte riktigt tänker sig för hur hårt hon biter. Ginni tål väldigt mycket (kanske lite för mycket). I början fick jag ta ifrån Aya och lugna ner henne innan dom fick fortsätta leka. Men när Ginni säger ifrån idag så lugnar som oftast ner sig på en gång.

Vad härligt att Ginni  idag säger ifrån på ett sätt så Aya förstår vad hon menar!! Då blir det så mycket roligare för bägge hundarna, och för er  smile

#11 2013-12-10 21:40:55

Caroline
Medlem
Från: Stockholm/Norrtälje
Registrerad: 2012-06-06
Hundar/kennel:
HANA Homare No Kochou Go Takahirasou

Klart att Doris är underbar 99% av tiden! heart
Men nyfiken är man ju hur hon ser ut...
Skall ni gå på valp-kurs?

Hälsar Caroline

#12 2013-12-10 21:44:06

Linda J
Medlem
Hundar/kennel:

Här kommer bilder på trion, valpbilder på alla

http://www.shibainfo.com/forum/gallery.php?pid=6301
Lora
http://www.shibainfo.com/forum/gallery.php?pid=6302
My
http://www.shibainfo.com/forum/gallery.php?pid=6303
Kurre

#13 2013-12-10 21:45:21

Linda J
Medlem
Hundar/kennel:

Caroline skrev:

Klart att Doris är underbar 99% av tiden! heart
Men nyfiken är man ju hur hon ser ut...
Skall ni gå på valp-kurs?

satte precis in bilder smile
Valpkurs ska vi absolut gå på!

#14 2013-12-10 22:03:54

Linda J
Medlem
Hundar/kennel:

Som rubriken heter har alla hundarna snuttenamn, som vi använder när vi leker :-) 
Huset är avgränsat i olika "avdelningar", på ovanvåningen och hallen nere bor Kurre, Lora har fått nedervåningen och My, hon väljer dagligen att byta avdelningar för att hänga med både Kurre och Lora. Ingen av hundarna är själv då jag och Jonas delar upp oss och vår tid.
Det tog ca två veckor för My att låta Lora sova intill henne, nu sover de ihop så ofta det går. Morgonceremonin är att de tvättar varandras öron och ansikte, ibland tassar om det behövs smile och på kvällen är det likadant.
Utomhus visar My Lora ställen där det är värt att gräva, tex rötter som är nära jordytan, så hejdå min blomrabatt… sad
Måltiderna serveras och äts ur samma fat och vattnet dricks samtidigt, men ben , det delar inte My med sig frivilligt men Lora försöker och försöker…
Kurre Har varit superduktig, han ser Lora genom grindarna och har fått lukta på henne och tom pussar på henne snabbt ibland när jag låter honom hälsa på Lora som jag har i famnen, annars hålls de strikt isär, och Kurre verkar tycka att det är lika bra det, lugn och ro vill han ha.
Utomhus får Kurre leka med My och det älskar han, vilka glädjeskuttar.
Lora är en kvicklärd envis shiba, hon charmar alla med sitt sätt. På nätterna pendlar hon mellan att sova på min mage eller raklång över min hals och intill My.
Hon börjar lära sig meningen av ordet "pussas", det använder jag när jag kelar med My och stuttsiga och ivriga Lora vill vara med, och hon får vara med om hon "pussas" men inte om hon nafsar.
Hennes andra namn, som våra bekanta gett henne, är Dammsugaren. Lora stoppar ALLT i munnen, allt hon hittar, så det gäller att hela tiden ha ngt i fickan för att byta till sig, hennes vanliga torrfoder duger utmärkt i byteshandeln.
Lora är snabblärd, dagen efter att vi hämtade hem henne lärde hon sig en hel del kommandon, utan att vi behövde träna särskilt mycket alls, så det är en klipsk tjej men också väldigt listig  wink
När Lora inte är nöjd visar hon det tydligt med skall och skrik, det har successivt minskat eftersom vi lär henne att skällande för att få sin vilja igenom inte leder ngnvart…

#15 2013-12-10 22:07:41

Linda J
Medlem
Hundar/kennel:

http://www.shibainfo.com/forum/gallery.php?pid=6304
http://www.shibainfo.com/forum/gallery.php?pid=6307
Sovstund
http://www.shibainfo.com/forum/gallery.php?pid=6309
Det går bra att äta godsaker bredvid varandra, så länge man inte ger sig på den andres… wink
http://www.shibainfo.com/forum/gallery.php?pid=6305
My och Lora andra dagen efter att Lora flyttade in
http://www.shibainfo.com/forum/gallery.php?pid=6308
My & Kurre snuttar
http://www.shibainfo.com/forum/gallery.php?pid=6306
Kurre superglad efter skogspromenad

#16 2013-12-10 22:50:13

Caroline
Medlem
Hundar/kennel:

Guuuuuuuuuuu så söta bilder! Kurre som valp.....bland det sötaste jag sett

Hälsar Caroline

#17 2013-12-11 05:06:19

LenaMaria
Medlem
Från: Karlstad
Registrerad: 2011-12-04
Hundar/kennel:
Edeängs Saionara "Ninja" Honto-no Wakizashi "Waki" Instagram:Shibanwaki

wave vad kul med en liten Lora, mysiga bilder...ja det här med valptänder har en liten piraya här också Waki heter han.Här säjer vi starkt No eftersom vi pratar spanska med hundarna mest och blir det för mycket då ignorera vi honom.Har också en shiba tik som kommer från samma kennel som My som heter Ninja dom är släkt.
Ninja och jag brukar sitta tillsammans när Waki är bitig eftersom hon är lugnet själv så blir han lugnare när han ser att vi är avslappnade och då mycket uppmuntran utan viftande armar.Tror säkert att du kanske gör så men märker här att det blivit lugnare med bitandet. Ha det gott med din fina flock th_smiley_flower_

Mvh Lena med shiborna Ninja och Waki!

#18 2013-12-11 05:57:44

Lena
Administratör
Hundar/kennel:
Webbsida

Bästa kortet är det på Kurre när han ligger på rygg och är så glad. Mitt hjärta värker för den hunden. Jag hoppas han kan få tillbaka sitt hem snart och slipper sitta förvisad till övervåningen. Är ni säkra på att han inte fixar att vara med valpen och kunna välja själv när han vill gå upp?

Lena

#19 2013-12-11 08:09:11

Linda J
Medlem
Hundar/kennel:

LenaMaria skrev:

wave vad kul med en liten Lora, mysiga bilder...ja det här med valptänder har en liten piraya här också Waki heter han.Här säjer vi starkt No eftersom vi pratar spanska med hundarna mest och blir det för mycket då ignorera vi honom.Har också en shiba tik som kommer från samma kennel som My som heter Ninja dom är släkt.
Ninja och jag brukar sitta tillsammans när Waki är bitig eftersom hon är lugnet själv så blir han lugnare när han ser att vi är avslappnade och då mycket uppmuntran utan viftande armar.Tror säkert att du kanske gör så men märker här att det blivit lugnare med bitandet. Ha det gott med din fina flock th_smiley_flower_

Hur gammal är Waki?Tack för ett fint tips! thumbup  Ja My är också superlugn, skäller endast i "nödfall" och Lora lär sig hela tiden från henne.

#20 2013-12-11 08:25:51

Linda J
Medlem
Hundar/kennel:

Lena skrev:

Bästa kortet är det på Kurre när han ligger på rygg och är så glad. Mitt hjärta värker för den hunden. Jag hoppas han kan få tillbaka sitt hem snart och slipper sitta förvisad till övervåningen. Är ni säkra på att han inte fixar att vara med valpen och kunna välja själv när han vill gå upp?

Ja hur glad som helst, det kortet är taget i Östergötland, litet ställe mitt ute i skogen med en massa rådjurs dofter, och det blir Kurre helt snurrig av :-) .
I helgen åker vi dit och lilla Lora får stanna och bli bortskämd hos mina föräldrar( där hon är lugn som en filbunke och bara snuttar o pussas hela tiden ), så får Kurre och My lite egentid med mig och Jonas.
Kurre fick övervåningen eftersom det är där han började hänga innan Lora kom, det är hans ställe och där får han regera hur han bäst vll, favoritrummet är Jonas arbetsrum…
han har haft som vana att direkt efter promenad springa upp på övervåningen, så det föll sig naturligt att han skulle få vara där.
När han vill kan han komma ner och då släpper jag in honom till oss och då springer han ett par snabba varv med nosen i golvet, oftast tar han med sin en leksak (de flesta är nu på övervåningen i Kurres säng…) och sedan full fart uppför trapporna igen och ibland bjuder han in My på lek och hon springer raskt upp med honom.
Så den enda begränsningen Kurre har är att han inte följer med på promenad när jag går ut med både My o Lora.
Jag var också orolig för Kurre först, men märkte snabbt att han faktiskt lever nästan helt och hållet i huset som han gjorde tidigare.
Inatt hade både Kurre och My gått och lagt sig i sovrummet med Jonas, och Jonas blev superglad av att Bobonalle och Nappetjej ville sova nära honom heart för det händer inte alltför ofta…

#21 2013-12-11 08:31:02

Linda J
Medlem
Hundar/kennel:

Lena skrev:

Är ni säkra på att han inte fixar att vara med valpen och kunna välja själv när han vill gå upp?

nej jag är inte säker, och därför har vi grindar emellan.
Kurre har dock inte alls visat på irritation mot valpen genom galler, My fick ju smaka på en hel del från honom men nu ser jag ett lugn i Kurres kroppsspråk och inga onda blickar mot valpen vilket är fantastiskt, men jag litar inte på att Kurre kan säga till en bitande piraya utan att det finns risk för att han skadar henne genom att säga till för hårt.

#22 2013-12-11 09:53:57

Linda J
Medlem
Hundar/kennel:

Jag måste berätta om hur gullig Kurre har blivit :
för några dagar sedan på kvällen, My hade lagt sig ner för att sova på bottenvåningen, jag hörde Kurre trippa ner för trappan så jag öppnade grinden och Kurre kom in och tittade på sovande My, och gick upp och ner för trappan och kollade in My varje gång han kom ner. Sen går han fram till My och tittar på henne på nära håll för att se om hon skulle kunna vara liiite vaken. My blundar och då sätter sig Kurre framför henne och tar försiktigt fram tassen och petar på henne några gånger, när My öppnar ögonen gör Kurre gulliga ljud, svansen viftar och han börjar göra lekinviter. Till slut reser My på sig och undrar vad det är frågan om, Kurre fortsätter att prata med henne genom små ljud(nya ljud för mig). Han springer fram och tillbaka mellan trappan och My : Han vill att My ska följa med upp på övervåningen smile . My nappar och de springer uppför trappan och jag hör hur leksaker flyger runt. Efter en kort stund blir det tyst. Jag går upp och kikar efter en 10 minuter och då ligger de bägge och sover inne på "Kurres rum". Det var så gulligt att se Kurre bjuda in My på hans rum och se dem sova sött  heart

#23 2013-12-11 11:53:00

Birgitta K
Medlem
Registrerad: 2011-09-06
Hundar/kennel:

heart  Hjärtat blir varmt.

#24 2013-12-11 20:26:13

Caroline
Medlem
Hundar/kennel:

Gulle-hundar! heart

Hälsar Caroline

#25 2013-12-11 22:10:15

Linda J
Medlem
Hundar/kennel:

Caroline skrev:

Gulle-hundar! heart

Verkligen  :-)

#26 2013-12-12 05:19:45

LenaMaria
Medlem
Från: Karlstad
Registrerad: 2011-12-04
Hundar/kennel:
Edeängs Saionara "Ninja" Honto-no Wakizashi "Waki" Instagram:Shibanwaki

Linda J skrev:

LenaMaria skrev:

Hur gammal är Waki?Tack för ett fint tips! thumbup  Ja My är också superlugn, skäller endast i "nödfall" och Lora lär sig hela tiden från henne.

Waki blir 17 veckor på lördag och är en framåtkille med sylvassa tänder ..Ninja tröttnar ju ibland och nyper till han.. ofta befogat och ibland får jag eller nån säja till.
Men han är förstår våran gulleplutt nu och det ska han vara vi upptäcker världen ihop mycket mysiga socialisering stunder ute för i sommar blir det bilresa ner till Spanien.
Ninja får sitt ja alla ska ha sitt gubben, ungar och hundar...Ce la viê  whistle wink
Vi får hålla tummarna för en bitfriare tillvaro wave

Mvh Lena med shiborna Ninja och Waki!

#27 2013-12-12 19:10:59

Linda J
Medlem
Hundar/kennel:

LenaMaria skrev:

Waki blir 17 veckor på lördag och är en framåtkille med sylvassa tänder ..Ninja tröttnar ju ibland och nyper till han.. ofta befogat och ibland får jag eller nån säja till.
Men han är förstår våran gulleplutt nu och det ska han vara vi upptäcker världen ihop mycket mysiga socialisering stunder ute för i sommar blir det bilresa ner till Spanien.
Ninja får sitt ja alla ska ha sitt gubben, ungar och hundar...Ce la viê  whistle wink
Vi får hålla tummarna för en bitfriare tillvaro wave

Klart er Waki är en liten gulleplutt :-), Lora är 13v och jag ser dagligen att hon förstår lite mer av att inte bitas, så det är en lättnad att se att det går framåt.  Tufft med en bilresa till Spanien, vilken upplevelse för vovvarna!

#28 2013-12-12 19:16:18

Linda J
Medlem
Hundar/kennel:

Vi kom precis hem från Loras första veterinärbesök. Hon skakade som ett asplöv i väntan på sin tur men fick snabbt tycke för veterinären som mutade med lite godis. Hon stod still och sa inte ett knyst när de vaccinerade och undersökte henne, super duktig liten tjej  thumbup

#29 2013-12-12 21:49:17

Caroline
Medlem
Hundar/kennel:

Hejja Lora-Dorrisen!
Vad skönt att det gick så fint.

Hälsar Caroline

#30 2013-12-13 12:48:09

Linda J
Medlem
Hundar/kennel:

Lite fler bilder ! Idag under skogspromenaden skötte sig Lora bättre än någonsin, inga morrande bitattacker på My, My däremot försökte dra igång Lora och betedde sig som en valp igen , lekinvit efter lekinvit. Så härligt att se My riktigt glad igen smile

http://shibainfo.com/forum/gallery.php?pid=6332
http://shibainfo.com/forum/gallery.php?pid=6333
http://shibainfo.com/forum/gallery.php?pid=6331
My lär Lora om överlevnad i skogen, genom att slå hål på is får man tag på vatten när man törstar ihjäl efter en massa spring och lek.
http://shibainfo.com/forum/gallery.php?pid=6334
http://shibainfo.com/forum/gallery.php?pid=6335
http://shibainfo.com/forum/gallery.php?pid=6336
http://shibainfo.com/forum/gallery.php?pid=6337
Inte lätt att bli "mamma", vilken trött My på bilden, och Doris pigg och fräsch wink

Sidfot