#31 2014-04-07 19:27:37

Ranmali
Medlem
Registrerad: 2011-11-06

Re: Brazil Jack's Daikokuten "Yume" 夢

Caroline skrev:

inte klokt vilken stolt hållning hon har Lilla Mini-Face. Jättefint!

Verkligen! Hon utstrålar stolthet. love

Ranmali, Shuno & Zelda.

#32 2014-04-08 21:21:25

Goldenhill
Medlem
Från: Sala
Registrerad: 2010-06-05
Hundar/kennel:
Okami's Lai-un "Kumo" och Brazil Jack's Daikokuten "Yume"
Webbsida

Ja det ska ju synas att man är självutnämnd härskare över allt på 4 ben wink Det ska höras också! Har inte träffat en shiba än som låter mer än vad Yume gör. Hon har ett speciellt läte för de flesta sinnesstämningar. Det bästa är "jag vet inte varför du är arg matte, men om det är mig du är arg på så förlåt, förlåt, FÖRLÅÅÅT!" Det är ett valpigt skrik-pip som utstötts samtidigt som hon frenetiskt försöker komma upp i mattes ansikte. Då är det det helt svårt att fortsätta vara arg. Det är inte som Kumo som aldrig i sitt liv skulle fjäska för matte när hon är arg, även fast han vet att han gjort fel. Det är så kul att jag har lyckats få så två helt olika individer av rasen, men samtidigt så finns det många likheter också. Jag hade ju mina misstankar i början att Yume egentligen är hälften terrier ( sorry Mona och Helene wink ) Men nä, hon är nog definitivt en shiba. Visst har hon en arbetslusta som inte är särskilt vanlig, och ja, hon låter som en motorsåg, eller i alla fall en mixer! Men envisheten och attityden är absolut en shibas heart

"My way or the highway!"
hundfylldadagar.blogspot.sefox

#33 2014-04-09 04:09:44

Ulrika
Medlem
Från: Trelleborg
Registrerad: 2010-04-28
Hundar/kennel:
Parnassos Masaru "Musse" och Aangenaam Iki-Kokuhou "Gonza"

Ha ha ha! En terriershiba lol Jag brukar säga att Gonza är en boxershiba wave

#34 2014-04-09 05:02:25

Lena
Administratör
Från: Sturefors
Registrerad: 2006-07-09
Hundar/kennel:
**SUTAMUROKU** ♥Pärlan Boy Mimi Darina Lisa♥
Webbsida

Ulrika skrev:

Pärlan kallar jag min pit-bull-shiba. Kämpar i all evighet och ger aldrig upp.... tongue

Lena

Följ oss på tass tass Sutamurokus blogg tass tass

#35 2014-04-09 05:26:40

Ulrika
Medlem
Hundar/kennel:

Lena skrev:

Ulrika skrev:

Pärlan kallar jag min pit-bull-shiba. Kämpar i all evighet och ger aldrig upp.... tongue

Men ändå är de shibor längst in på ngt sätt.  Roade mig med att jämföra Musses o Gonzas spindeldiagram från MHt o de är lika. Gonza mer social o det stämmer.

Spännande med olikheterna o likheterna.  Är mycket glad för att mina är så olika. Tryggheten och virvelvinden lol

#36 2014-04-09 06:09:15

Goldenhill
Medlem
Hundar/kennel:
Webbsida

Ulrika skrev:

Lena skrev:

Ulrika skrev:

Men ändå är de shibor längst in på ngt sätt.  Roade mig med att jämföra Musses o Gonzas spindeldiagram från MHt o de är lika. Gonza mer social o det stämmer.

Spännande med olikheterna o likheterna.  Är mycket glad för att mina är så olika. Tryggheten och virvelvinden lol

Å vad roligt! Det är därför jag har bestämt att det blir nog ett MH för Yume också istället för ett bph. För då kan jag också lättare jämföra mina hundar, och det tycker jag är kul. Jag misstänker att hon helt enkelt är lite mer av allt, och det ska främst bli intressant att se hur pass skarp hon är under press. Ser så mycket fram emot det!

"My way or the highway!"

#37 2014-04-09 21:14:59

bamse
Medlem
Från: Södra Sandby
Registrerad: 2008-08-29
Hundar/kennel:
Dandyboss Chuzenji-Ko-Son Bamse, (i minne), Honto-No-Ginza, Sutamuroku Lil´ZZ Taito

Lena skrev:

Ulrika skrev:

big_smile  och Taito är min shibrado´r  (Shiba+labbe med guld i!)

#38 2014-04-21 19:57:52

Goldenhill
Medlem
Hundar/kennel:
Webbsida

Inte riktigt som andra den hära.. lolheart
http://4.bp.blogspot.com/-7cncaOGiiR0/U1V0TW6V3bI/AAAAAAAAB5o/VwFYughfmGo/s1600/IMG_8774.JPG

"My way or the highway!"

#39 2014-04-21 20:02:53

Ulrika
Medlem
Hundar/kennel:

HAHAHAHAAAA! Underbar bild!! lollollollollollollollol

#40 2014-04-21 20:47:35

bini.89
Medlem
Från: dalarna
Registrerad: 2011-06-02
Hundar/kennel:
Honto-no waka kurohime (Ayase), Astrid & Ginni (JRT)

En alligator på vift? oh lol

// Mvh
sabina ("Shibabiten" jack russel ägare) :3
Nu också stolt shibaägare till: Honto-no Waka Kurohime

#41 2014-04-22 03:56:15

Linda J
Medlem
Från: Värmdö
Registrerad: 2012-10-14
Hundar/kennel:
Edeängs Sussi " My", Novens l'Jishin " Kurre", Eriko No Etsuko Go Enerhaugen "Lora"

love  Helt underbar!!  fantastiska bilder, det syns tydligt att hon gillar vatten big_smile

#42 2014-04-22 04:02:12

LenaMaria
Medlem
Från: Karlstad
Registrerad: 2011-12-04
Hundar/kennel:
Edeängs Saionara "Ninja" Honto-no Wakizashi "Waki" Instagram:Shibanwaki

HAHAHAHA lol ..underbar bild vilken duktig tjej thumbup

Mvh Lena med shiborna Ninja och Waki!

#43 2014-04-22 10:01:55

bamse
Medlem
Från: Södra Sandby
Registrerad: 2008-08-29
Hundar/kennel:
Dandyboss Chuzenji-Ko-Son Bamse, (i minne), Honto-No-Ginza, Sutamuroku Lil´ZZ Taito

Åh gyttjebad (?) Det vet ju alla att det är bra för hyn big_smile

#44 2014-04-22 10:10:58

Bettan
Medlem
Från: Södertälje
Registrerad: 2013-03-10

Underbar bild på syster Yume love Tänk att syskon kan vara så olika! Broder Shiko hatar devil vatten. Han går en stor omväg runt alla vattenpölar och skäller på små vågor, som kommer in mot land när vi går utefter stranden. Och han ska vara vår skeppshund tops - han älskar att vara på thumbup båten i tryggt förvar på vattnet, absolut inte i thumbdown

#45 2014-05-02 20:25:27

Goldenhill
Medlem
Hundar/kennel:
Webbsida

Yume fick fira valborg och 1:a maj på Strömsholm. En pillerburk med smärtstillande hade glömts kvar i rummet och den hade hon brutit sig in i medan jag var på jobbet. Hon hade inte ätit upp alla tabletter av de få som var kvar, men nånstans mellan 1-5 stycken var det ändå. Lika glad var hon ändå när jag kom hem, trots att hon hade spytt flera gånger. Blodprovet hos veterinären var däremot INTE roligt och jisses så hon gapade! Fruktansvärt förnedrande att bli fasthållen och stucken! Kumo som också var med som moraliskt stöd, blev helt till sig han med och satt och skrek i kör, så där lyckades vi ju verkligen slå hål på myten om att shibor är så svårhanterliga hos veterinären... roll sad

Så hon har varit där i två nätter och fått dropp, skonkost och medicin för att få allt dåliga ur systemet. Njurvärdena har sett stabila ut under hela tiden, men det var något blodvärde som var lite lågt, men det kan ha varit i samband med att hon fick dropp också sa de. Men nu så är hon i alla fall äntligen hemma igen och även om hon säkert har haft det lite kämpigt med allt blodprovstagande och främmande människor så var det glömt på ca 1 sekund när matte kom och hon sedan fick träffa Kumo igen. Hon är en tuff tjej min plutta, lite för tuff kanske och det skulle säkert behöva vara riktigt dåligt för att hon skulle bli påverkad av något. Lite farligt så med hundar som är för smarta/dumma för att visa sig sårbara, men i hennes fall så är det verkligen så att hon tycker att det inte är så mycket att pjåska över om man kanske spyr en eller två gånger, eller är jättedålig i magen. Det är bara att köra på ändå liksom.

Nu ska vi ta det lugnt här tills återbesöket nästa vecka. Inga långpromenader och ta en massa olika mediciner som är bra för mage och slemhinnor. Känns bara så väldigt skönt att ha henne hemma igen heart

"My way or the highway!"

#46 2014-05-03 04:31:07

Lena
Administratör
Hundar/kennel:
Webbsida

Men oj oj oj..... Stackars dig!  rostecknad

Håller tummarna för fortsatt bättring!

Lena

#47 2014-05-03 05:42:56

Helene
Administratör
Registrerad: 2006-06-12
Hundar/kennel:
KENNEL HONTO-NO
Webbsida

Lilla Yume… ibland är hon alldeles för kreativ för sitt eget bästa. Skönt att hon är hemma och att det är på rätt väg. love

Mvh / Helene

- 30 år med shiba -
Medlem i bl.a. Svenska och Norska kennelklubben, Norska shibaklubben och NIPPO (japan).

#48 2014-05-03 06:02:26

Ulrika
Medlem
Hundar/kennel:

Men lilla Yume som du hittar på! Krya på dig! flower

#49 2014-05-03 06:03:34

LenaMaria
Medlem
Från: Karlstad
Registrerad: 2011-12-04
Hundar/kennel:
Edeängs Saionara "Ninja" Honto-no Wakizashi "Waki" Instagram:Shibanwaki

Usch då vilken pärs...ja dessa kreativa shibor, gött att höra att hon mår bättre och är hemma love

Mvh Lena med shiborna Ninja och Waki!

#50 2014-05-03 06:50:04

Caroline
Medlem
Från: Stockholm/Norrtälje
Registrerad: 2012-06-06
Hundar/kennel:
HANA Homare No Kochou Go Takahirasou

Men lilla gyttje-simmerskan! Vadhittar du på!
Först vill jag bara säga beundran att du lyckades ta en klar bild på Yume i floden!
Jag hade skrattat o varit lite orolig så att kamerabild hade varit omöjligt. Bra gjort!

Stackars dig så orolig du måste varit o behöva åka så pass långt oxå.

Det här blev en påminnelse till mig att börja bli aktsam med mina tabletter.
Tack Yume!

Hälsar Caroline

#51 2014-05-03 11:24:44

Goldenhill
Medlem
Hundar/kennel:
Webbsida

Ja det är ju tyvärr allt för lätt hänt, men här är en som kommer vara mycket noggrann med att medicinen står där den ska stå hädanefter... blush

Det blev ingen sovmorgon imorse för Yume ville upp tidigt och bajsa, och det såg ju inte jättebra ut, men hon får äta Annikas blandning som ska vara snäll mot magen så får vi se om det ser bättre ut nästa gång. Annars så äter hon snällt sin medicin och har efter lite övertalning gått med på att vila istället för att dammsuga golvet efter mer saker att stoppa i munnen roll

"My way or the highway!"

#52 2014-05-19 18:43:52

Goldenhill
Medlem
Hundar/kennel:
Webbsida

Efter 2,5 vecka av tråååkigt ta-det-lungt-liv så får Yume nu gå tillbaka till vanlig aktivitetsnivå igen. Vi var på återkoll i fredags och vissa värden ser fortfarande inte helt normala ut, men inget alarmerande så nu slipper hon medicin också. De tyckte vi skulle ta nya prover om en månad så tills dess så hoppas vi att allt ska vara tipptopp.

Och tänk så stor skillnad det kan vara på vilket bemötande man får på ett stort djurskjukhus från gång till gång. Första gången när vi var där akut så verkade sköterskan lite rädd för Yume, och det gjorde mig nervös och de ville promt ha munkorgen på och Yume skrek i högan sky. Andra gången så var sköterskan mer säker och då blev även jag det och blodprovstagandet gick mycket smidigare och nu sist när vi var där så var det inga problem. Lite skrikande när magen skulle rakas, men annars så ingenting. De frågade om de behövdes lugnande till ultraljudet och jag är så glad att jag sa nej för det gick hur lätt som helst. Jag tycker INTE om att vara hos veterinären, man känner sig så utsatt och måste verkligen anstränga sig för att förstå allt alla säger till en samtidigt som det är ens uppgift att vara såpass lugn att man kan ta hand om hunden på ett bra sätt. Men det underlättar om personalen vet vad de håller på med också smile Tänk vilken tur att det finns folk som jobbar med att ta hand om våra vänner när de blir dåliga!

"My way or the highway!"

#53 2014-05-20 18:46:33

Mona
Medlem
Från: Köping
Registrerad: 2006-07-15
Hundar/kennel:
Kennel Brazil Jack
Webbsida

Lilla Yume heart så skönt att hon får röra på sig som vanligt!

Jag har tittat flera gånger på den fantastiska bilden på Yume när hon simmar i bäcken. Först idag kom jag på att zooma in Yumes ansikte, ha ha ha ha vilket underbart uttryck ha ha ha!!

#54 2014-06-06 21:24:24

Goldenhill
Medlem
Hundar/kennel:
Webbsida

http://i911.photobucket.com/albums/ac315/saraguldbacke/April%202014/_DSC0203_zps16ecf807.jpgTänk att lillpluttan nu har bott hos mig i ett helt år, och inte är så liten längre. Hon är inte längre den rultiga lilla minifacet hon än gång var, utan hon ser faktiskt ut som en shiba, även om en väldigt söt och näpen sådan heart

Just nu tränas det mest vardags-och allmänlydnad som vi också kursar i just nu. Bitvis är hon en riktig stjärna, men man får akta sig för att träna för länge och trötta ut henne för då för hon hjärnsläpp och glömmer bort ALLT vad lydnad är. Det är fruktansvärt roligt att jaga fåglar och katter, så därför får hon inte vara så mycket helt löst, utan får springa i lina. Hon behöver landa och mogna på sig lite mentalt innan de där sista pusselbitarna trillar på plats och man kan börja jobba på uthålligheten. Kort och gott så är hon fortfarande tonåring med tonåringens charm... Jag hade planerat MH/BPH nu i sommar men jag har bestämt mig för att vänta tills efter nästa löp så att de värsta tonåringshormonerna är ur systemet.

Badsäsongen har nu också dragit igång på riktigt och så fort det är det minsta varmt så går vi till en liten snusk-å i närheten där hon får ta ett par simtag för att svalka ner sig. Pälsen har tätat på sig lite den senaste veckan, men jag hoppas att hon inte sätter alltför mycket så att det blir jobbigt för henne. Hon har dock en fantastisk päls som också verkar vara mer isolerande från värmen än vad Kumos är, för hon tål den bättre än vad han gör trots att hon pga sin färg borde bli varmare.

Snart snart snart så har matte sin semester och jag har inte tänkt åka bort på några längre äventyr utan bara stanna hemma och njuta av ledighet. En del viltspårande, badande och någon utställning. Kul ska vi ha det i alla fall! http://i911.photobucket.com/albums/ac315/saraguldbacke/April%202014/_DSC0300_zpsde3f4b4a.jpg

"My way or the highway!"

#55 2014-06-10 06:25:47

Ulrika
Medlem
Hundar/kennel:

Ha ha ha! Hon e så söt o ser alltid så glad ut!!

Gonza klarar också värmen mycket bättre än vad Musse gör. Har det med färgen att göra tro? Trodde att Gonza skulle ha det jobbigare för att han är svart och har mkt mer päls än Musse - men det är tvärtom konstigt nog!! Bättre isolering kanske? smile

#56 2014-06-15 20:27:22

Goldenhill
Medlem
Hundar/kennel:
Webbsida

Igår följde Yume med som hejarklack när Kumo tävlade rally och fick sig även en lång träningsstund i tävlingsmiljö. Efter det så var vi förbi Avesta-utställningen och tittade på shiborna där, så efter det när vi kom hem så var de båda rejält trötta och sov gott resten av kvällen.

Idag var vi på kursavslutning och det märktes att hon var lite småsliten men hon har varit så duktig! Båda mina hundar älskar verkligen att gå kurs och gör alltid sitt bästa där. På kursen har vi bland annat tränat inkallning och följsamhet men också tittat på när en låtsashare springer förbi utan att få sätta av efter den, det var nog Yumes svåraste. Det tog ett bra tag, och hon satt till och med och skakade lite av upphetsning, men till slut återvände fokuset på mig. En sån skulle man ha själv så man kunde träna på, för riktiga harar ute på fälten, de är svåra att motstå.

"My way or the highway!"

#57 2014-07-21 16:18:18

Goldenhill
Medlem
Hundar/kennel:
Webbsida

I helgen har vi varit iväg på utställning båda dagarna och förutom att ha haft det supertrevligt hemma hos uppfödare Mona som var så snäll att vi fick sova där och träffat härliga shibor och shibamänniskor så knep Yume sitt första cert och blev 4:e bästa tik igår i Köping thumbup http://shibainfo.com/forum/img/gallery/435_1405955092.jpg Himla sköj tycker vi! Idag har vi också fått andra bra nyheter, nämligen att alla värden ser ut som det ska efter de där fördömda värktabletterna och att knäna är patellafria thumbupthumbup

"My way or the highway!"

#58 2014-07-21 16:29:33

Caroline
Medlem
Hundar/kennel:

Mona skrev:

Lilla Yume heart så skönt att hon får röra på sig som vanligt!

Jag har tittat flera gånger på den fantastiska bilden på Yume när hon simmar i bäcken. Först idag kom jag på att zooma in Yumes ansikte, ha ha ha ha vilket underbart uttryck ha ha ha!!

jag har inte zoomat förräns jag läste ditt inlägg nu. Tack för tipset
Wow! Vilken gangster-tjej!

Senast redigerat av Caroline (2014-07-21 16:30:09)

Hälsar Caroline

#59 2014-07-21 16:33:12

Caroline
Medlem
Hundar/kennel:

Ååå grattis sötaste lilla Yume rosett
Jättefin bild på er båda. (Ursnygg hårfärg)

Hälsar Caroline

#60 2014-07-21 18:10:05

Lena
Administratör
Hundar/kennel:
Webbsida

Stoooort Grattis till underbara lilla Yume! Taizan och jag är jättestolta!! grattis

Lena

Sidfot