#1 2014-07-27 18:46:11

LenaMaria
Medlem
Från: Karlstad
Registrerad: 2011-12-04
Hundar/kennel:
Edeängs Saionara "Ninja" Honto-no Wakizashi "Waki" Instagram:Shibanwaki

"Waki"-Honto-no Wakizashi och "Ninja"-Edeängs Saionara

Nu startar jag en ny tråd för Waki och Ninja tillsammans känns enklare.
Killen är ju nu drygt 11 månader och har nu varit hemma i Sverige 2 veckor efter våran biltur neröver med sammanlagt 630 mil.Han är  lugn och glad för jämnan en mycket behändig killen som har charmat många i Europa
Fortfarande har han jättemycket päls vi kammar och kammar, det har släppt jättemycket men han är fluffy  som bara den en riktig teddybjörn heart 

Ninja hon blev så glad när vi kom hem ja lyckligare hund har jag nog aldrig sett så härligt att se .Hon hade det lite kämpigt i år vet inte om skendräktigheten ställt till det för henne hon hann inte bli riktigt återställd innan vi åkte. Men hon tappade all päls så hon är en riktig nakenfis nu.Åka bil gillar Ninja då känner hon sig trygg bilen blir ju som vårat hem under resan.Men nu är ordningen återställt Ninja mår toppen faktiskt så superglad så Waki blir lite trött på henne ibland lol så kul att se ...dom har verkligen blivit en radarpar så lika men ändå så olika.När vi är ut så vill Ninja vara långt bort hon sitter och vaktar om vi badar eller grillar. Waki han sitter med oss så nära det bara går.

Under helgen har vi tältat hos bekanta. i skogen..jättespännande tyckte ungarna och vi hängde med. Fungerade jättebra , Waki sov i förtältet och Ninja sov hos mig och Antonio men Husse hade en lucka så Waki såg dom där dom låg . Så inte ett pip av hundarna på hela natten.Visst är det härligt när saker fungerar ...det vi kämpar med är kloklippning det hatar dom båda två men men nått ska det ju va tongue
http://shibainfo.com/forum/gallery.php?pid=7098
Här är Waki och Antonio när dom fick se varann på morgonen vilken lycka love

Mvh Lena med shiborna Ninja och Waki!

#2 2014-07-27 19:41:53

caroline84
Medlem
Från: Stockholm
Registrerad: 2014-06-29
Hundar/kennel:
Flying Ninja's Big Love (Balto)

Re: "Waki"-Honto-no Wakizashi och "Ninja"-Edeängs Saionara

Vad mysigt det låter! smile
Måste bara säga att det är så himla vackert med sesam shibor

#3 2014-07-28 08:21:29

Caroline
Medlem
Från: Stockholm/Norrtälje
Registrerad: 2012-06-06
Hundar/kennel:
HANA Homare No Kochou Go Takahirasou

Oooh vad Waki är söt som vill pussa på Lill-husse! tops

Vi vill oxå tälta med Hana. Verkar urmysigt!

Hälsar Caroline

#4 2014-07-28 18:38:26

LenaMaria
Medlem
Hundar/kennel:

Denna värme ...Sverige har ju inte riktigt bostäder som klarar sån här värme.Märker förstås på hundarna att dom tycker det är för mycket upplever inte alls samma sak i Spanien där finns klinkers på golv , markiser som man drar ner och husen är byggda för att klara värme.Men vi kämpar på med portabla Ac, fläktar och mörkläggningsgardiner mycket bra faktiskt and you name it allt för att få det kallare.
Just det blöta handdukar ganska okey tycker Waki
http://shibainfo.com/forum/gallery.php?pid=7099
Waki gillar sin kalla handuk mer och mer...
http://shibainfo.com/forum/gallery.php?pid=7100
Först hör jag hur dom leker i sängen sen kommer jag in och hittar dom helt utslagna
ingen mer brorsan jag orkar inte mer säger Ninja lol gullungar
http://shibainfo.com/forum/gallery.php?pid=7101
Waki flåsar rejält efter lek i värmen och med den pälsen förstår man
http://shibainfo.com/forum/gallery.php?pid=7102
Ninja har ett favoritställe här är det lite svalare

Lite skönt är det ju men visst är det slitigt för våra älsklingar!  th_smiley_flower_

#5 2014-07-28 21:34:24

Helene
Administratör
Registrerad: 2006-06-12
Hundar/kennel:
KENNEL HONTO-NO
Webbsida

Antonio och Waki - vilken underbar bild det är. heart

När Waki kom tillbaka som liten valp blev jag lite bekymrad, det hade ju hänt saker i valpens liv som naturligtvis har påverkat den på ena eller andra sättet, men man vet ju inte riktigt vad. Och var hittar man en ny bra ägare inom en snar framtid för valpens skull. Men tänk att man kan ha en sådan tur att hans familj fanns!  Jag är så glad över det.  - love  Och jag är övertygad om att Waki är ännu gladare!

grattis

Mvh / Helene

- 30 år med shiba -
Medlem i bl.a. Svenska och Norska kennelklubben, Norska shibaklubben och NIPPO (japan).

#6 2014-07-29 03:27:47

Lena
Administratör
Från: Sturefors
Registrerad: 2006-07-09
Hundar/kennel:
**SUTAMUROKU** ♥Pärlan Boy Mimi Darina Lisa♥
Webbsida

Klinkers och AC och svala stenhus -  eller hur??? yawn

Lena

Följ oss på tass tass Sutamurokus blogg tass tass

#7 2014-07-30 04:41:36

LenaMaria
Medlem
Hundar/kennel:

Helene skrev:

Antonio och Waki - vilken underbar bild det är. heart

När Waki kom tillbaka som liten valp blev jag lite bekymrad, det hade ju hänt saker i valpens liv som naturligtvis har påverkat den på ena eller andra sättet, men man vet ju inte riktigt vad. Och var hittar man en ny bra ägare inom en snar framtid för valpens skull. Men tänk att man kan ha en sådan tur att hans familj fanns!  Jag är så glad över det.  - love  Och jag är övertygad om att Waki är ännu gladare!

grattis

Men du vet Waki var ju våran  från början följde honom som valp och sen när han kom tillbaka till dig...pling.. sa det i hjärtat heart  när jag fick se på infot...osv osv ja och resten vet du.
Man kan göra allt med Waki förrutom kloklippning och gå till veterinär och vara på bordet det går ej men nu har vi honom på golvet ...man får hitta andra sätt allt för han ska slippa paniken.Men direkt efter är han lugn och tar godis direkt och blir sig själv.

Under semestern fungerade han perfekt nästan mer än perfekt han har många beundrare neröver.Han är lugn och gosig men när han leker och är lös vilket han är ofta Heej vad det går fort och så duktig med inkallning.
smile th_smiley_flower_

#8 2014-07-30 04:43:17

LenaMaria
Medlem
Hundar/kennel:

Lena skrev:

Klinkers och AC och svala stenhus -  eller hur??? yawn

Helt klart thumbup big_smile

#9 2014-08-09 06:45:38

LenaMaria
Medlem
Hundar/kennel:

Då har det blivit annat väder inte riktigt så varmt men under några dagar var det sån åska och regnväder så jag trodde jag förstört hundarna.Glad i hågen gav vi oss ut på extra lång morgonpromenad mötte några grannar som sa men ska du verkligen dom har ju klass 1 varning för åska och storm...titta på himmeln och alltid positiv,,,neeej jag hinner det lååångt borta ännu... Så iväg gick vi glada och nöjda med träningskorvar och vatten ...trallalala..vamos...efter ca 1 timme gick det fort och då gick vi runt en tjärn oh cry alltså har aldrig under mitt långa liv whistle varit med om nått värre..regnet öste ner det åska runt oss och vilken storm trodde vi skulle lyftas upp av vinden... fanns inget skydd nånstans bara höga träd och det gick ju inte..så det var bara att försöka gå på..försökte va så lugn jag kunde berömde dom fick korvar när det smällde som mest till slut gömde vi oss under en häck Waki la sig med tassarna på huvet och Ninja hon låg bara och stirra. Herregud vad har jag gjort med våra hundar ansträngde mig till det yttersta för att dom skulle känna sig lugna. Men där kunde vi ju inte ligga det small runt oss och blixtra sen kom det ett kort uppehåll då tog vi sats först ville inte Waki gå men med positiva rösten och korv löste det sig sen försökte vi småspringa hem men det var svårt för det storma och ibland kastades vi bakåt.
När vi kom in mötes vi av resten av familjen som fick torka oss det var bara att slita av sig kläderna... Alltså det värsta vädret jag upplevt...Hundarna då hur mår dom?
Jo här har det åska nästan varje dag nu och finns inte en tillstymmelse till oro Ninja vill gärna ligga på balkongen och Waki han är precis som vanligt THANK GOOD!!
Jag var tvungen att lägga mig tror jag var i chock resten av dagen.

Det så konstigt med vädret det kunde ju vara nån måtta, i en del brandkatastrof och här ösregn med översvämningar.
Kan väl säga att jag vill nog gärna veta vad det ska bli för väder nu när vi ger oss ut så det har jag äntligen lärt mig wink

#10 2014-08-09 07:32:05

Lena
Administratör
Hundar/kennel:
Webbsida

oh

Vet du att jag gjorde något liknande för några år sen. Jag trodde jag skulle dö! Till sist lade jag mig ner på ett stort gärde jag var tvungen passera för att komma hem.  Vågade inte stå upp, blixten slog ner överallt runt mig och regnet öste ner plus hagel. Sen den dagen går jag INTE ut när det åskar!

Lena

#11 2014-08-10 06:24:30

LenaMaria
Medlem
Hundar/kennel:

oh ja usch nu tittar vi noga på hur vädret ser ut absolut INGEN ÅSKA men det var ju smart att lägga sig smile

#12 2014-08-17 17:09:51

LenaMaria
Medlem
Hundar/kennel:

Ungarna varit ute och promenerat och testat reflexvästen som Waki fick idag på sin födelsedag.Klart godkänd säger dom thumbup han var precis som vanligt men man blir ju så kram sugen han ser extra gosig ut säger Antonio love
http://shibainfo.com/forum/gallery.php?pid=7146
http://shibainfo.com/forum/gallery.php?pid=7147

#13 2014-08-18 05:48:30

Lena
Administratör
Hundar/kennel:
Webbsida

Så söt i sin väst!

Ja mörkret börjar lägga sig så det är dags plocka fram reflexer! paws

Lena

#14 2014-08-20 21:34:49

Helene
Administratör
Hundar/kennel:
KENNEL HONTO-NO
Webbsida

Lena skrev:

Så söt i sin väst!

Viva reflexer! thumbup Funderar på att köpa reflexer och stanna bilen varje gång det dyker upp en männsika som går på vår mörka krokiga väg utan reflexer och skänka dem en! Förvånansvärt många som anser sig odödliga... devil

Mvh / Helene

- 30 år med shiba -
Medlem i bl.a. Svenska och Norska kennelklubben, Norska shibaklubben och NIPPO (japan).

#15 2014-08-21 04:19:36

LenaMaria
Medlem
Hundar/kennel:

Skulle hämta  min man på flygplatsen det är sent, mörkt och det regnar helt plötsligt precis framför ser jag en hund jag tvärnitar och går ur.Där står en äldre man med flexkoppel och naturligtvis hunden 1-2 meter framför utan reflexer, säger till han att du måste använda reflexer eller lyse eller nått för dom syns inte då svarar han men jag har reflexer på handtaget på kopplet....öööhhh öööhhh alltså jag tror ni förstår... roll

#16 2014-08-21 04:23:42

LenaMaria
Medlem
Hundar/kennel:

Helene skrev:

Lena skrev:

Så söt i sin väst!

Viva reflexer! thumbup Funderar på att köpa reflexer och stanna bilen varje gång det dyker upp en männsika som går på vår mörka krokiga väg utan reflexer och skänka dem en! Förvånansvärt många som anser sig odödliga... devil

Tips: Ring ditt försäkringsbolag dom brukar ösa över en reflexer bara man frågar du kanske kan få ett gäng västar så har du din kampanj... winkwink big_smile haha..Lycka till!

#17 2014-08-22 16:04:34

Elinlindh
Medlem
Registrerad: 2014-05-24

Hejsan! Mitt namn är Elin och jag är dotter till Lenamaria som driver denna tråd om Ninja och Waki. wave Jag har under en längre tid följt detta forum och har nu med lite hjälp lyckats skapa en egen inloggning. Så nu kan även jag börja skriva och kommentera ska bli kul! Jag har precis flyttat hem ifrån Tyskland och bor nu i Karlstad så jag spenderar väldigt mycket tid tillsammans med Ninja och Waki. Så nu kommer det att bli ännu mera liv i denna tråd.

Tänkte bara presentera mig om ni undrar vem jag är som kommer börja skriva här, hejhej wave

#18 2014-08-22 16:32:50

Elinlindh
Medlem

http://shibainfo.com/forum/gallery.php?pid=7202

Jag tillsammans med Ninja och Waki under en promenad i höstas.

http://shibainfo.com/forum/gallery.php?pid=7201

En vacker bild på Ninja big_smile

http://shibainfo.com/forum/gallery.php?pid=7203

Och sist men inte minst, snyggingen Waki wink

#19 2014-08-22 16:50:26

Elinlindh
Medlem

http://shibainfo.com/forum/gallery.php?pid=7205

http://shibainfo.com/forum/gallery.php?pid=7204

Denna lilla filur heter Melker och bor alldeles bredvid Ninja och Waki. Ninja och Waki är väldigt förtjusta i Melker. Ägaren till Melker tycker även det är väldigt kul att dom är kompisar eftersom att Melker vanligtvis inte gillar andra hundar, men han gillar däremot Waki och Ninja. När dom ser varandra från långt avstånd så märker man hur alla blir jätteglada! Inklusive oss ägare, det är jättekul! big_smile

#20 2014-08-22 16:56:07

Lena
Administratör
Hundar/kennel:
Webbsida

Välkommen Elinlindh! th_smiley_flower_

Lena

#21 2014-08-25 04:27:22

LenaMaria
Medlem
Hundar/kennel:

När man har en av varje kön får man ofta höra men vad kul det blir valpar snart... Nej säger jag bestämt...är dom släkt ?...Nej..också fortsätter dom... bla, bla...

Men nu är vi redo ,imorgon ska Ninja kastreras och jag är såå nervös redan, vet inte hur jag ska orka jobba idag. Det känns väl övertänkt och det kommer vara våran favvo veterinär som gör det och våran Jonna som tar hand om Ninja.
Har läst allt på shibainfo om kastrering har köpt en uppblåsbarkrage som Charlla rekommenderade sen får vi se om det blir sparkdräkt...men som sagt först kastreringen.
http://shibainfo.com/forum/gallery.php?pid=7209
Nu hoppas vi och tror att denna tjej kommer att må toppen om ett tag love

#22 2014-08-25 05:11:15

Lena
Administratör
Hundar/kennel:
Webbsida

Lycka till!
Oroligt men ni gör rätt.  Mina tikar ska kastreras så fort dom går ur aveln. Alla dessa hormoner upp och ner paw

Lena

#23 2014-08-25 06:43:41

Helene
Administratör
Hundar/kennel:
KENNEL HONTO-NO
Webbsida

Skönt att hon är i trygga händer, men visst är det oroligt innan de är hemma igen. Det kommer att gå bra och bli dubbelt bra när hon slipper jobbiga hormonresor. heart

Mvh / Helene

- 30 år med shiba -

#24 2014-08-26 16:18:47

LenaMaria
Medlem
Hundar/kennel:

http://shibainfo.com/forum/gallery.php?pid=7210
Ninja med våran favorit djurskötare Jonna på väg in på operation
http://shibainfo.com/forum/gallery.php?pid=7211
Tyvärr lite sned hmm

Ja då var det klart kastreringen gick jättebra  också tog vi bort knölen på huvudet och tänk vad skönt när det finns en underbar Jonna som kan shibor love och en favvo veterinär som bara är bäst thumbup
När vi lämnade i morse var det förstås lite pirrigt men när jag väl lämnade över kändes det helt okey och när telefonsamtalet kom från vet. Caroline kändes det toppen så härligt att höra att det gått bra.

#25 2014-08-26 16:29:42

LenaMaria
Medlem
Hundar/kennel:

Så nu blir det att ta hand om Ninja på bästa möjliga sätt har hämtat ut medicin och kolla så inte unga Mr Wakinson stör henne för mycket, en puss fick det bli men nu sover hon gått i sin säng.Nu blir det att vara ledig några dagar ska bli riktigt gött.

Just det Mr Wakinson ska HD-röntgas om ett par veckor.... med Jonna förstås wink

#26 2014-08-26 16:43:19

charlla
Medlem
Registrerad: 2010-07-04
Hundar/kennel:
Izahami "Juni"

Skönt att höra att allt gick bra!

#27 2014-08-26 17:16:50

Helene
Administratör
Hundar/kennel:
KENNEL HONTO-NO
Webbsida

th_smiley_flower_ Puss till Ninja!

…och så blev jag genast nervös över att Waki ska HD-röntgas….

Mvh / Helene

- 30 år med shiba -

#28 2014-08-26 19:11:13

Nika
Medlem
Registrerad: 2011-11-11
Hundar/kennel:
Nattfjärilen Fukutora "Nika"

Ninja har skött sig alldeles strålande hos oss på jobbet idag smile Känns så enormt fint att du har sånt förtroende för mig och Caroline, Lena smile Alltid en glädje att träffa på andra shibor och deras ägare, speciellt när de är så goa som ni är! smilesmile

#29 2014-08-26 19:19:25

LenaMaria
Medlem
Hundar/kennel:

Vi lämnar Ninja en liten stund hon sover som en stock jag går tillbaka vad ser jag ...tratten av och hon har  hoppat upp i våran säng och sover så skönt den rackaren love så nu blir det galler runt sängen.
Får se hur natten blir hon vägrar nämligen att äta eller ta medicnen. vi bar ut henne för en stund sen och hon kissa jättelänge..får väl lura henne ifall jag ser hon får för ont men just nu är hon lugn.

#30 2014-08-26 19:24:21

LenaMaria
Medlem
Hundar/kennel:

Nika skrev:

Ninja har skött sig alldeles strålande hos oss på jobbet idag smile Känns så enormt fint att du har sånt förtroende för mig och Caroline, Lena smile Alltid en glädje att träffa på andra shibor och deras ägare, speciellt när de är så goa som ni är! smilesmile

Tack snälla Jonna  vi syns snart...kul att du är tillbaka på infot th_smiley_flower_

Sidfot