#61 2016-03-14 07:42:17

Shiro
Medlem
Från: Tyresö
Registrerad: 2011-07-14
Hundar/kennel:
Banzai av Enerhaugen (Shiro), Benifuku av Enerhaugen (Mio)

Re: SANTOZ - Fuji Beni av Enerhaugen

Heja Santoz och stort grattis grattis från en stolt halvbrorsa med flock. Och Mio är inte ett dugg avundsjuk på alla rosetterna, men korv & bröd festival, wow oh

Hälsningar,
Isabella med Shiro & Mio

#62 2016-03-14 07:59:33

Helene
Administratör
Registrerad: 2006-06-12
Hundar/kennel:
KENNEL HONTO-NO
Webbsida

Shiro skrev:

Heja Santoz och stort grattis grattis från en stolt halvbrorsa med flock. Och Mio är inte ett dugg avundsjuk på alla rosetterna, men korv & bröd festival, wow oh

Ja korv & bröd festivalen var en otippad höjdare hälsar Santoz. lol

Mvh / Helene

- 30 år med shiba -
Medlem i bl.a. Svenska och Norska kennelklubben, Norska shibaklubben och NIPPO (japan).

#63 2016-03-14 08:46:36

Ulrika
Medlem
Från: Trelleborg
Registrerad: 2010-04-28
Hundar/kennel:
Parnassos Masaru "Musse" och Aangenaam Iki-Kokuhou "Gonza"

Helene skrev:

Visst är det roligt med rosetter och en championtitel men... detta med utställning får bara inte tas på djupaste allvar. Nu har jag varit på 2-dagars utställning och tittat på många raser och pratat med utställare av dessa och fler än mig är lite uppgivna. Ena dagen är hunden upphöjd till skyarna och nästa totalsågad. Ingen hund är perfekt och domaren tolkning av rasstandarden gäller, men på internationella utställningar så måste domaren vara duktigt på vad som är rastypiska och vad som inte är det.

Å jag har funderat på en annan grej när det gäller utställning... å nu får jag kanske "på huvudet" för att jag skriver detta men det är en reflektion jag har gjort. Och jag skriver det inte för att jag på något sätt är avundsjuk för många av de vinnande hundarna är verkligen jättefina och väl värda sina priser MEN varför är det så ofta veteraner som vinner? Är vi helt enkelt jätteduktiga på att ta hand om våra hundar och därför håller de länge o är vackra länge? ELLER går avelsarbetet bakåt? DVS de yngre hundarna kan inte konkurrera med de äldre för de helt enkelt är "sämre"?

(Helene - vill du inte ha kommentaren på Santoz tråd så ta bara bort den. Det är ok big_smile )

#64 2016-03-14 09:35:11

Lena
Administratör
Från: Sturefors
Registrerad: 2006-07-09
Hundar/kennel:
**SUTAMUROKU** ♥Pärlan Boy Mimi Darina Lisa♥
Webbsida

Håller inte riktigt med Ulrika... vissa år är det bara unghundar som vinner...

Grattis Santoz!  grattisrosett Boy hälsar att han inte är ett dugg avundsjuk på utställningen men på den väntande flickvännen... Själv har han 2 döttrar hemma som löper och gör honom helt svettig...

Lena

Följ oss på tass tass Sutamurokus blogg tass tass

#65 2016-03-15 16:35:29

bamse
Medlem
Från: Södra Sandby
Registrerad: 2008-08-29
Hundar/kennel:
Dandyboss Chuzenji-Ko-Son Bamse, (i minne), Honto-No-Ginza, Sutamuroku Lil´ZZ Taito

Grattis fina Santoz rostecknad

#66 2016-03-22 19:12:43

Helene
Administratör
Hundar/kennel:
KENNEL HONTO-NO
Webbsida

Santoz är så bra! Mitt i parning så drar vi i väg på utställning, lämnar höglöpande käresta hemma och han får Nikki med som sällskap. Nikki löper men är ännu inte i höglöp. Han är fantastiskt och är sitt vanliga positiva jag och inte en mängden av andra hanar stressar honom på hotell och utställning.

Men nu... Ja det är risk för annons på Blocket "trånande, pipande, ylande röd hålögd krank säljes billigt! Fast när jag tittar i spegeln så gäller det där med hålögd nog mest mig... som väntar så på att Nikkis höglöp ska vara över..,

Mvh / Helene

- 30 år med shiba -
Medlem i bl.a. Svenska och Norska kennelklubben, Norska shibaklubben och NIPPO (japan).

#67 2016-03-24 20:57:01

Lena
Administratör
Från: Sturefors
Registrerad: 2006-07-09
Hundar/kennel:
**SUTAMUROKU** ♥Pärlan Boy Mimi Darina Lisa♥
Webbsida

Fast Lara tyckte han inte om. big_smile

Lena

Följ oss på tass tass Sutamurokus blogg tass tass

#68 2016-03-25 18:47:20

Helene
Administratör
Hundar/kennel:
KENNEL HONTO-NO
Webbsida

Det var då det. big_smile Nu vet han att tjejer har ett underbart värde!
Men han har haft det lite jobbigt så han firar påsk med 3 icke-löpande shibatjejer - Moa, Ronja, Ida - på landet och har även fått några barn som underhållet honom. Och där har han inte ylat på nätterna... En välbehövlig break för honom.... Och för oss. lol  men vi älskar honom ändå heart

Mvh / Helene

- 30 år med shiba -

#69 2016-05-17 06:59:01

Helene
Administratör
Hundar/kennel:
KENNEL HONTO-NO
Webbsida

Han växer upp och visar sina talanger på nya sätt. En av valpmammorna har varit dålig i magen och behöver gå ut på natten. Men innan hon hinner säga till har Santoz smugit upp och lagt sig nära och viskar i mitt öra "vakna - för nu rör hon på sig" heart

Och efter en natts jobb är han mer än trött...

https://shibainfo.com/forum/img/gallery/4_1463523881.jpg

Mvh / Helene

- 30 år med shiba -

#70 2016-05-18 11:48:02

bamse
Medlem
Från: Södra Sandby
Registrerad: 2008-08-29
Hundar/kennel:
Dandyboss Chuzenji-Ko-Son Bamse, (i minne), Honto-No-Ginza, Sutamuroku Lil´ZZ Taito

heart

Sidfot