#1 2013-01-20 10:42:38

Ylis
Medlem
Från: Hörnefors, Umeå
Registrerad: 2008-10-27
Hundar/kennel:
Ikinokoru, Koori (i de sälla jaktmarkerna)

Registret

När Koori var valp ställde vi ut på shibaspecialen 2003. Det var fantastiskt att få se hur en japansk domare jobbar och mycket intressant att lyssna på föredraget efteråt, för att inte tala om stoltheten över att min hund tilldelades Excellent, även om hon kom sist i sin klass.

Vid utställningsringen satt vi bredvid ett par som ställde ut en veteran som hette Manlötens Akai. Han tog sig an rollen som lilla Kooris beskyddare och var en otroligt kraftfull hane.

Tack vare registret kan jag idag, nästan 10 år senare, sitta och titta på bilder av hans släktingar och se vad det blivit av dem. Det tycker jag är ganska fantastiskt.

Tack till alla som bidrar till registret! give-a-rose heart

#2 2013-04-13 23:19:32

Helene
Administratör
Registrerad: 2006-06-12
Hundar/kennel:
KENNEL HONTO-NO
Webbsida

Re: Registret

Ylis skrev:

När Koori var valp ställde vi ut på shibaspecialen 2003. Det var fantastiskt att få se hur en japansk domare jobbar och mycket intressant att lyssna på föredraget efteråt, för att inte tala om stoltheten över att min hund tilldelades Excellent, även om hon kom sist i sin klass.

Vid utställningsringen satt vi bredvid ett par som ställde ut en veteran som hette Manlötens Akai. Han tog sig an rollen som lilla Kooris beskyddare och var en otroligt kraftfull hane.

Tack vare registret kan jag idag, nästan 10 år senare, sitta och titta på bilder av hans släktingar och se vad det blivit av dem. Det tycker jag är ganska fantastiskt.

Tack till alla som bidrar till registret! give-a-rose heart

Instämmer i Ylis tack till alla som bidrar. grattis (och vet att det används flitigt av såna som inte bidrar, det är ju också ett mycket gott betyg till registrets användabarhet!)

Ylis - Akais ägare hette Ingela och Anders och i dag har de 3 shibor! Rikki, Zaphira och Teru.

Mvh / Helene

- 30 år med shiba -
Medlem i bl.a. Svenska och Norska kennelklubben, Norska shibaklubben och NIPPO (japan).

Sidfot