#1 2012-08-06 10:13:36

charlla
Medlem
Registrerad: 2010-07-04
Hundar/kennel:
Izahami "Juni"

Hundlöpet

Jag är lite sugen på att anmäla mig och Juni till www.hundlopet.se. Är det någon annan som vill utmana oss kanske????

#2 2012-08-06 10:53:08

Lena
Administratör
Från: Sturefors
Registrerad: 2006-07-09
Hundar/kennel:
**SUTAMUROKU** ♥Pärlan Boy Mimi Darina Lisa♥
Webbsida

Re: Hundlöpet

charlla skrev:

Jag är lite sugen på att anmäla mig och Juni till www.hundlopet.se. Är det någon annan som vill utmana oss kanske????

Men så kul! Tyvärr bor vi för långt bort, men det finns ju många shibor runt Stockholm

Lena

Följ oss på tass tass Sutamurokus blogg tass tass

#3 2012-08-06 11:04:41

Linda Olsson
Medlem
Från: Höllviken
Registrerad: 2010-07-18
Hundar/kennel:
Nidhøg's Eniwa Eimi - Eida "Thelma", Nidhøg's Beniichi Boni - Bijin "Elsa"

charlla skrev:

Vad kul det hade varit!!!

Nästa år kanske... inte för att det är Thelmas fysik eller motion det är fel på, det är hennes mattes.... lol

Hälsningar
Linda, Thelma & Elsa

#4 2012-09-09 15:02:00

charlla
Medlem
Hundar/kennel:
Izahami "Juni"

Idag var det dags för Hundlöpet. Det var ca 230 hundar med ägare anmälda och jag såg allt från Borzoier till Chihuahuor vid starten. Ett väldigt skällande var det också. Men folk var trevliga och gjorde som det föreslogs; de som ville springa snabbt startade först och så fyllde man på eftersom och hade koll på hundar och koppellängd.
Juni tyckte det var jättespännande med massa springande hundar och ville rusa iväg i början. Efter 3 km började hon tappa fart och energi, solen stekte och vi har nästan bara sprungit ca 3 km ihop tidigare. Men sen fick hon en terrier i rumpan och det fanns en hejarklack vid slutspurtsträckan så då fick hon fart igen och vi spurtade i mål.
Som hon hoppade på killen vid målgången tror jag hon tyckte det var orättvist att inte hon också fick medalj.
Det var väldigt trevligt och bra arrangerat så jag rekommenderar det varmt.

#5 2012-09-09 18:03:22

Helene
Administratör
Registrerad: 2006-06-12
Hundar/kennel:
KENNEL HONTO-NO
Webbsida

thumbup Vad duktiga ni är! Grattis till en fin insats!

Läste att detta är något som växer och kommer i fler städer nästa år. Kanske kommer vi och hejar nästa år!

Mvh / Helene

- 30 år med shiba -
Medlem i bl.a. Svenska och Norska kennelklubben, Norska shibaklubben och NIPPO (japan).

#6 2012-09-09 18:39:54

charlla
Medlem
Hundar/kennel:
Izahami "Juni"

De körde i Göteborg i år också. Såg på resultatlistan att det var en shiba som sprang där. Bra tid hade de också så de har nog shibarekordet misstänker jag. Men vi borde i alla fall komma tvåa då...

#7 2014-05-07 04:31:59

charlla
Medlem
Hundar/kennel:
Izahami "Juni"

Då tänkte jag göra lite reklam för Hundlöpet igen... I år ska vi göra comeback tänkte vi och det vore roligt med fler shibor i loppet. www.hundlopet.se för mer info om datum,tider, platser.

Vi satsar hårt så vi började igår på deras "kurs" om löpträning med hund. Jag tänkte att jag skulle få lite tips om hur Juni ska tycka det är roligare, plus att hon verkar tycka det är roligare i sig att springa med fler hundar.

Juni tyckte det var kul och blev alldeles busig och vild och kär i en JRT kille och jag fick tips och tricks om löpsteg och teknik.

Sidfot