#1 2017-02-23 03:25:30

Lena
Administratör
Från: Sturefors
Registrerad: 2006-07-09
Hundar/kennel:
**SUTAMUROKU** ♥Pärlan Boy Mimi Lara Darina Maru♥
Webbsida

Äntligen

....kommer vi med på Nosework kurs. Maru, Lara och jag ska gå en egen kurs ihop med Funny och Teddy. Det ser vi fram emot!

Vad är era erfarenheter av Nosework?

Lena

Följ oss på tass tass Sutamurokus blogg tass tass

#2 2017-02-23 06:31:39

Ulrika
Medlem
Från: Trelleborg
Registrerad: 2010-04-28
Hundar/kennel:
Parnassos Masaru "Musse" och Aangenaam Iki-Kokuhou "Gonza"

Re: Äntligen

Inte då mycket egentligen men att jag gärna hade gått kursen.  Svårt att hitta och när jag hittar är det fullt eller på tider som gör att det inte går. Jag har istället köpt mig en bok, ett startkit o börjat träna hemma. Vi har inte kommit så långt än så länge övar vi in doften och så har jag börjat med en urvalsbana. Verkar som båda tycker det är kul. Musse som vanligt otålig och markerar på alla burkar (har kanske inte kopplat ihop doften med Godis men jag tror att det är otåligheten som spökar) o Gonza frågar Matte när doften inte hittas i de två första. Han behöver lära sig släppa mig o själv först att han ska söka vidare. Min tanke är att använda det som en bra aktivitet hemma.
Rally och Agility är ju det vi tränar regelbundet. Musse älskar agility men är otåligheten där med. Bäst är raka enkla banor med mycket hopp. Då är han gladast 😃

#3 2017-02-23 18:22:46

charlla
Medlem
Registrerad: 2010-07-04
Hundar/kennel:
Izahami "Juni"

Jättekul med nosework! Jag har svårt att få Juni att markera ordentligt, i synnerhet vid lådsöken så vi skulle behöva lite hjälp att komma vidare där. Men hon tycker det är väldigt skoj att söka i andra utrymmen och jobbar väldigt noggrannt. Det är en rolig aktivitet tycker vi båda.

#4 2017-03-04 10:23:05

bamse
Medlem
Från: Södra Sandby
Registrerad: 2008-08-29
Hundar/kennel:
Dandyboss Chuzenji-Ko-Son Bamse, (i minne), Honto-No-Ginza, Sutamuroku Lil´ZZ Taito

Taito ska gå viltspår och agility som vanligt, och Ginza hänger med på agilityn förståss.  fox fox

#5 2017-03-13 00:02:51

Lena
Administratör
Från: Sturefors
Registrerad: 2006-07-09
Hundar/kennel:
**SUTAMUROKU** ♥Pärlan Boy Mimi Lara Darina Maru♥
Webbsida

Maru är en blivande stjärna på Nosework.  Han har sådan härlig energi och jobbar på lungt och fint.  Lara gör som hon brukar  -  använder ögonen mycket så att hon inte behöver jobba ihjäl sig och när hon jobbat för mycket struntar hon i det. Men att gå omkring och äta godis från behållare tycker båda hundarna var världens hit.

Maru blir jag mer och mer förtjust i. Nu höglöper Darina och inte ett pip från honom. Han är däremot en jättetillgång med valpar och deras mammor.  Nu när Zeldas sista valp flyttat får han vara tillsammans med Mimi och hennes valpar.  Han är så duktig med dom. Tikarna  bryr sig inte alls .

Lena

Följ oss på tass tass Sutamurokus blogg tass tass

Sidfot